kentekenplaat als spatlap

twisted Paul

MF veteraan
16 okt 2001
2.633
20
Gisteren mijn motortje eens goed in de watten gelegd
en gepoetst tot showroomstaat. *D


En nu kwam ik op het volgende geweldige idee.. :?

Moet je kenteken onder je achterlicht hangen of mag
ie ook als spatlap fungeren zo vlak achter je achter-
vering?

Van achteren is het kenteken dan nog aardig duidelijk
te lezen, alleen onder een hoek wordt het al LEKKER
lastig })

Magda :?
 
Nope...moet op de officiele bevestigingspunten hangen...alle andere gevallen heb je vrijstelling nodig...zoals kenteken naast de fiets, zoals sommige HD's
 
Proberen kan geen kwaad. Op een kleine bekeuring na dan als ze je pakken, maar is volgens de boetebase "ondeugdelijke kentekenplaten à 57 €". Weet niet of het je dat waard is?
 
57 euro maar :? })

die 57 euro en een hoop angst voor de postbode
minder is het me wel waard.

En meteen spatbord afzagen en zo...oog wil ook wat 8-)


Och ja, ik zal nog eens passen en meten..
 
Maar ja, misschien dat onze vrienden nog wel wat anders leuks weten te verzinnen en je alsnog een hele vette boete geven. Maar ja, wie niet waagt wie niet wint :)
 
57 euro maar :? })

die 57 euro en een hoop angst voor de postbode
minder is het me wel waard.

En meteen spatbord afzagen en zo...oog wil ook wat 8-)


Och ja, ik zal nog eens passen en meten..
Is het wel rendabel :?
Heb je dan al zoveel boetes binnen :?
Bij ons rijdt er veel politie dus het is voor mij geen optie.
Om elke week 57 euro te betalen lijkt me niks.
Het ziet er wel mooi uit :)
 
helldesker die heeft een mooi nr plaatje
hetr is bijna lief dat plaatje
best leuk ding
denk dat ik ook maar ga halen zo iets wel tof.
 
Ja, Helldesker heeft idd een mooi plaatje, maar
volgens mij ook niet geheel conform de regels })
 
Ja lachen. Als je@ pech hebt, krijg je een prent voor te hard rijden EN een voor het voeren van een onjuiste kentekenplaat

CU

Doov
 
En meteen spatbord afzagen en zo...oog wil ook wat 8-)

spatbord afzagen mag officieel ook al niet... (wat mag wel nog :? )

heb mijn motor ingevoerd. heeft afgezaagd spatbord en kentekenplaatverlichting was verwijderd. werd daarop afgekeurd.

het spatbord moest zo lang zijn dat de onderkant van het spatbord minimaal op gelijke hoogte zit met de bovenkant van je achterband...

nieuwe keuring aanvrgen, met wat montagekit en een stuk plastik ff spatbord velengen, laten goedkeuren, en de hele zooi weer eraf trekken :j
 
Op dinsdag 14 mei 2002 21:45 schreef doov het volgende:
Ja lachen. Als je pech hebt, krijg je een prent voor te hard rijden EN een voor het voeren van een onjuiste kentekenplaat

CU

Doov
Dus :? Een sportuitlaat mag ook niet.. Kleinere knipperlichtjes ook niet enz enz.. Tis gewoon niet mooi, dus eraf met dat ding.

@chterk.jpg


Zoiets dus :P
 
Proberen kan geen kwaad. Op een kleine bekeuring na dan als ze je pakken, maar is volgens de boetebase "ondeugdelijke kentekenplaten à 57 €". Weet niet of het je dat waard is?
Hoevaak denk je nou echt dat je daarvoor aangehouden wordt? Echt maar een keer in leven ofzo hoor. Ik rijd al bijna twee jaar zo rond met de kenteken plaat recht onder het kontje en geen probleem hoor, wel heb ik mijn kentekenverlichting op een hoger niveau gezet zodat deze nog wel werkt. Maar de standaard zwarte taartschep en de reflector zijn al lang verdwenen. Ik snap niet dat mensen nog met die dingen rond rijden!!! Daar wordt je echt niet voor aangehouden, en ja, dan is ook 57 euro best een keer te doen. Je rijdt verder wel het hele jaar met een stukken mooiere motor!!

Groeten,

ZXRené
 
ik heb zelf ook mijn nummerplaat ver naar achteren zitten,
ben vorig jaar gelaserd en aangehouden, en van de nummerplaat zeiden ze niets. liever een boete voor een verkeerd/slecht leesbaar nummmerbord, dan regelmatig boetes voor te snel rijden.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/2790/ff190c6728826c95017a4f838dc61cd1 (DVC00002.jpg)​
 
ik heb zelf ook mijn nummerplaat ver naar achteren zitten,
ben vorig jaar gelaserd en aangehouden, en van de nummerplaat zeiden ze niets. liever een boete voor een verkeerd/slecht leesbaar nummmerbord, dan regelmatig boetes voor te snel rijden.
Die is zeker wel cool. Lekkere motor trouwens :9~
Van de zijkant flitsen is er bij jou niet meer bij zie ik al wel.
 
Laatst bewerkt:
Hoevaak denk je nou echt dat je daarvoor aangehouden wordt? Echt maar een keer in leven ofzo hoor. Ik rijd al bijna twee jaar zo rond met de kenteken plaat recht onder het kontje en geen probleem hoor, wel heb ik mijn kentekenverlichting op een hoger niveau gezet zodat deze nog wel werkt. Maar de standaard zwarte taartschep en de reflector zijn al lang verdwenen. Ik snap niet dat mensen nog met die dingen rond rijden!!! Daar wordt je echt niet voor aangehouden, en ja, dan is ook 57 euro best een keer te doen. Je rijdt verder wel het hele jaar met een stukken mooiere motor!!

Groeten,

ZXRené


Doe eens showen met een foto plz
 
zie foto bij de reply - attachment

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/2800/def1213cb46db2a8e2acaa8b0e8c0ddf (DVC00002.jpg)​
 
Terug
Bovenaan Onderaan