Kentekenplaat slechter leesbaar maken

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
Ik kwam laatst een motorrijder tegen met een GSX-R1000, die had dus zijn kentekenplaat omgebogen, anders was het niet te doen in Nederland zei hij.

Persoonlijk lijkt het mij ook wel iets, om op de een of andere manier mijn kentekenplaat slechter leesbaar te maken, zodat ik bij een flits nog kans heb dat het kenteken niet (goed) leesbaar is en ik dus onder de boete uitkom.

Iemand tips hiervoor, hoe ik dit het beste kan doen, zonder dat het al te veel opvalt? Ik kan natuurlijk ook gewoon de hele kentekenplaat eraf slopen maar dat valt iets teveel op. :P
Iemand hier zelf ervaring mee? :)
 
geen ervaring, maar zijn er niet tonnen broodje- aap-indianen verhalen over spuitbussen die tegen flitsers werken etc?
 
Ze hebben mij wel eens proberen wijs te maken dat je je kentekenplaat moest bespuiten met haarlak, om hem zo te laten glanzen dat die niet meer te lezen zou zijn wanneer die geflits werd.
Maar het lijkt me een erg sterk verhaal.
 
Boete voor slecht leesbare kentekenplaat zonder opzet, dus bijvoorbeeld modder 60,-
Boete voor zonder kenteken rijden 120,-

Boete voor valse kentekenplaat, zeer hoog en voorkomen.
 
Over haarlak en vernis over je kentekenplaat tegen flitsen is allemaal onzin.
 
Check mijn kenteken (heb \'m wel verwijderd op de foto, maar je ziet wel hoe groot de plaat is en hoe die is bevestigd)

Klik hier voor het
kleine kentekenplaatje.


Iets groter dan een bromfietsplaat, maar kleiner dan de nieuwe nederlandse platen met linksbovenaan zo\'n blauw euro-sterren-ding :)
En HELEMAAAAAAAAAL een stuk kleiner dan de ouderwetse grote platen.
Denk dat het een soort van \'amerikaanse\' plaat is, de letters zijn vrij klein. Aangezien de kentekenplaat ook nog eens omhoog wijst, vraag ik me af of ie goed te flitsen is. Met een kwak modder natuurlijk niet, maar over het algemeen wordt het denk ik vrij lastig lezen.
 
gewoon de plaat poetsen.
ik bedoel daarmee je kenteken plaat zodanig goed poetsen dat de letters erg flets worden.
ik heb een tijdje met kettingspray de plaat vet gehouden en regelmatig zand erop gegooid.
wel slecht leesbaar maar een rommel
toen ik de plaat zuiver maakte bleken de letters bijna niet meer te lezen.
daarna nog eens met een schuursponsje de letters wat bijgewerkt.
kost 60 piek of zo als het slecht leesbaar is
3 tot 10 te hard kost dat ook
en ik rij er meeste tijd meer dan 10 te hard

jr
 
Een vriend met een Blade heeft z´n kenteken aan scharnieren hangen, als hij harder dan 120 km/u rijd klapt-ie door de wind vanzelf naar boven.
Verder heeft-ie van die magneetjes, als hij echt had gaat rijden klapt hij hem handmatig omhoog.
Werkt redelijk. 8-)
 
In eerste instantie had ik zon\'n klein breed \'frans\' kentekenplaatje. Veel aangehouden door politie maar nooit een boete voor te hard rijden gehad. Waarschijnlijk te kleine letters/ cijfers om te ontcijferen. Nu is het verplicht voor motoren om zo\'n goedgekeurd kentekenplaat te voeren.
Dat doe ik dus ook maar heb hem niet op mijn motor bevestigd maar achterop mijn rugzak.
So far so good... :]
 
geel reflecteerd licht, zwarte leters niet. doe wat haarlak pak maar kameratje en maak par fotos vanuit diverese hoeken en hoogtes. breng rolletje naar je foto boer en dan weetje resultaat. makkelijk toch?!
 
geel reflecteerd licht, zwarte leters niet. doe wat haarlak pak maar kameratje en maak par fotos vanuit diverese hoeken en hoogtes. breng rolletje naar je foto boer en dan weetje resultaat. makkelijk toch?!

Met een digitale camera gaat sneller volgens mij :) Dus gewoon je letters lakken ? ;)
 
jongens... dit was in de jaren 70 al een broodje aap... begin nou niet opnieuw

Vandaar ook mijn knipoog. Maar ik denk dat mijn kentekenplaat echt niet zo snel te flitsen valt, als ik een keer 60 piek op straat vind wil ik het wel een keer testen. Het plaatje is echt verdomde klein, en guz ik denk dat jij die plaatjes dus wel kent, aangezien volgens mij meer offroads die kleintjes hebben. zijn wel illegaal lijkt me ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan