Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
dan wil ik zon kleiner gele plaat; moet ik daarvoor naar de garage ofzo?
Die moet je vanaf begin 2003 verplicht op je motor hebben (tenzij je zo\'n antiek geval hebt). Ik heb op dit moment nog zo\'n grote gele plaat er achter hangen, maar als het zover is dan ontvang ik dat kleinere nieuwe nummerbord ter vervanging.
Sinds wanneer krijg je iets van de nederlandse Staat??????
Die mag je echt zelf gaan kopen.
Sinds wanneer krijg je iets van de nederlandse Staat??????
Die mag je echt zelf gaan kopen.
Nou, je kan genoeg krijgen van de Nederlande Staat, hoor! Bijv. acceptgiro\'s van belasting, acceptgiro\'s voor snelheidsovertredingen, eurokitje als je ouder dan 6 bent.
Over die blauwe plaat trouwens, dit heeft niks met 25 jaar oude te maken, maar moeten van voor een bepaalde datum zijn.(die ik niet weet, heb wel een Suzuki Gt550 uit \'75 en die mag nog een blauwe plaat.)
Op woensdag 26 december 2001 17:14 schreef Joris het volgende:
Heeft niets met die 25 jaar te maken. Zover ik weet moeten alle motoren die na 1 januari 1978 op kenteken zijn gezet een gele plaat hebben.
Je mag blauwe platen voeren als je motor van VOOR 1-1-\'78 is EN je kenteken bestaat uit 2 letters en 4 cijfers.
Als je motor van voor 1-1-\'78 is en een kenteken heeft dat bestaat uit 4 letters en 2 cijfers kan het zijn dat er ooit een nieuw kenteken is afgegeven voor die motor. Het oude kenteken kun je via de RDW of de Fehac terugkrijgen.
Tom
Vreemd dat dan mijn CBtje GEEN blauwe plaat mocht hebben... Was van 1977 en had als kenteken ZE-14-67. Toen vertelden ze mij dat ie van voor 76 moest zijn om in aanmerking te komen voor een blauwe plaat. ( ze = RDW.)
Uhhmz...ik ben naar Halfords gegaan, en heb gewoon een kenteken laten maken, en nix geen kentekenbewijs afgegeven of laten zien hoor![]()
Nou, ik heb mijn plaat laten maken maken bij brezan maar het einige stempeltje wat ik kan vinden is van de eerste afgifte (jul 93). Verder is ie nog brandschoon
Heb je dan wel zo\'n nieuwe kleine plaat (met blauw NL-hoekje)? Voor die nieuwe plaat krijg je een stempel in je kentekenbewijs.
Ik moest toch echt me kentekenbewijs inleveren bij de garage voordat ik een nieuwe kentekenplaat kreeg.![]()
Ik ben gewoon weer te eerlijk.Moet je ook niet naar de garage gaan, maar gewoon naar Halfords ofzo![]()