kentekenplaat

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Hoi, ik wil eigenlijk wel zon mooie blauw met witte kentekenplaat op mn CB400F uit 1978, kan dat nog??
Zo niet, dan wil ik zon kleiner gele plaat; moet ik daarvoor naar de garage ofzo?
thnx! :)
 
Volgens mij is een motor die 25 jaar oud is (of ouder) een oldtimer, dan kun je een oldtimer plaat krijgen en hoef je geen wegenbelasting meer te betalen, ook verzekering wordt een stuk goedkoper.

Weet niet zeker of de grens bij 25 jaar ligt hoor.
En ik heb gehoord dat die regels mischien verandert werden.
 
Heeft niets met die 25 jaar te maken. Zover ik weet moeten alle motoren die na 1 januari 1978 op kenteken zijn gezet een gele plaat hebben.
 
dan wil ik zon kleiner gele plaat; moet ik daarvoor naar de garage ofzo?

Die moet je vanaf begin 2003 verplicht op je motor hebben (tenzij je zo\'n antiek geval hebt). Ik heb op dit moment nog zo\'n grote gele plaat er achter hangen, maar als het zover is dan ontvang ik dat kleinere nieuwe nummerbord ter vervanging.
 
Die moet je vanaf begin 2003 verplicht op je motor hebben (tenzij je zo\'n antiek geval hebt). Ik heb op dit moment nog zo\'n grote gele plaat er achter hangen, maar als het zover is dan ontvang ik dat kleinere nieuwe nummerbord ter vervanging.

Sinds wanneer krijg je iets van de nederlandse Staat??????
Die mag je echt zelf gaan kopen.
 
Sinds wanneer krijg je iets van de nederlandse Staat??????
Die mag je echt zelf gaan kopen.

Nee, krijgen doen we niks. Vraag ff rond, ik was voor de mijne fl 20,- kwijt. Beetje motorzaak of automaterialenhandel kan zo\'n plaat voor je laten maken. Laat het wel bij een vertrouwd adres doen, want je moet je kentekenbewijs ervoor afgeven (komt een stempel in te staan).

Als je een tweedehands motor koopt, vraag dan dat ze er bij aflevering meteen zo\'n nieuwe plaat op zetten.
 
Sinds wanneer krijg je iets van de nederlandse Staat??????
Die mag je echt zelf gaan kopen.

Nou, je kan genoeg krijgen van de Nederlande Staat, hoor! Bijv. acceptgiro\'s van belasting, acceptgiro\'s voor snelheidsovertredingen, eurokitje als je ouder dan 6 bent.

Maar ik zei ook niet dat ik het zou krijgen van de staat :9
Wat is de prijs eigenlijk van dat nieuwe nummerbord? En gaat het wederom via het Postkantoor? :?
 
Over die blauwe plaat trouwens, dit heeft niks met 25 jaar oude te maken, maar moeten van voor een bepaalde datum zijn.(die ik niet weet, heb wel een Suzuki Gt550 uit \'75 en die mag nog een blauwe plaat.)
 
Nou, je kan genoeg krijgen van de Nederlande Staat, hoor! Bijv. acceptgiro\'s van belasting, acceptgiro\'s voor snelheidsovertredingen, eurokitje als je ouder dan 6 bent.

Je krijgt niks, uiteindelijk wordt alles van onze belastingcenten betaald \ '(
 
Over die blauwe plaat trouwens, dit heeft niks met 25 jaar oude te maken, maar moeten van voor een bepaalde datum zijn.(die ik niet weet, heb wel een Suzuki Gt550 uit \'75 en die mag nog een blauwe plaat.)

Op woensdag 26 december 2001 17:14 schreef Joris het volgende:
Heeft niets met die 25 jaar te maken. Zover ik weet moeten alle motoren die na 1 januari 1978 op kenteken zijn gezet een gele plaat hebben.

No hard feelings Gizmo *D
 
Laatst bewerkt:
Je mag blauwe platen voeren als je motor van VOOR 1-1-\'78 is EN je kenteken bestaat uit 2 letters en 4 cijfers.

Als je motor van voor 1-1-\'78 is en een kenteken heeft dat bestaat uit 4 letters en 2 cijfers kan het zijn dat er ooit een nieuw kenteken is afgegeven voor die motor. Het oude kenteken kun je via de RDW of de Fehac terugkrijgen.

Tom
 
Je mag blauwe platen voeren als je motor van VOOR 1-1-\'78 is EN je kenteken bestaat uit 2 letters en 4 cijfers.

Als je motor van voor 1-1-\'78 is en een kenteken heeft dat bestaat uit 4 letters en 2 cijfers kan het zijn dat er ooit een nieuw kenteken is afgegeven voor die motor. Het oude kenteken kun je via de RDW of de Fehac terugkrijgen.

Tom

Vreemd dat dan mijn CBtje GEEN blauwe plaat mocht hebben... Was van 1977 en had als kenteken ZE-14-67. Toen vertelden ze mij dat ie van voor 76 moest zijn om in aanmerking te komen voor een blauwe plaat. ( ze = RDW.)
 
Vreemd dat dan mijn CBtje GEEN blauwe plaat mocht hebben... Was van 1977 en had als kenteken ZE-14-67. Toen vertelden ze mij dat ie van voor 76 moest zijn om in aanmerking te komen voor een blauwe plaat. ( ze = RDW.)

Wanneer was dat dan?
Mischien dat het ieder jaar opschuift, dat motoren die 23jaar of ouder zijn oldtimer plaat mogen hebben.
Leet ook wel eens in advertenties dat ie bijna belastingvrij is, ik weet het verder niet maar lijkt mij logisch.
 
Uhhmz...ik ben naar Halfords gegaan, en heb gewoon een kenteken laten maken, en nix geen kentekenbewijs afgegeven of laten zien hoor :P

Heb je dan wel zo\'n nieuwe kleine plaat (met blauw NL-hoekje)? Voor die nieuwe plaat krijg je een stempel in je kentekenbewijs.
 
Nou, ik heb mijn plaat laten maken maken bij brezan maar het einige stempeltje wat ik kan vinden is van de eerste afgifte (jul 93). Verder is ie nog brandschoon
 
Heb je dan wel zo\'n nieuwe kleine plaat (met blauw NL-hoekje)? Voor die nieuwe plaat krijg je een stempel in je kentekenbewijs.

Ik was laatst het kenteken van de Rebel kwijt geraakt onderweg en heb toen een nieuwe laten maken. Maar geen stempel gehad. Btw ook niemand die vroeg om het kentekenbewijs. :?
 
Ik moest toch echt me kentekenbewijs inleveren bij de garage voordat ik een nieuwe kentekenplaat kreeg. :?
 

Vreemd dat dan mijn CBtje GEEN blauwe plaat mocht hebben... Was van 1977 en had als kenteken ZE-14-67. Toen vertelden ze mij dat ie van voor 76 moest zijn om in aanmerking te komen voor een blauwe plaat. ( ze = RDW.)


Zoals gewoonlijk weet de telefoniste van de RDW in de verste verte niet waar ze over praat. Ik heb hier in het verlleden al erg veel ruzie over gehad met die lui.
Om het kort samen te vatten: 4 verschillende antwoorden op de blauwe-kenteken-vraag, door de RDW zoekgemaakt kenteken, \"per ongeluk\" door de RDW uitgevoerde motorfiets, nog nooit een zinnig antwoord op vragen omtrent verbouwingen.

Hopeloos zooitje daar :(

Tom
 
Terug
Bovenaan Onderaan