Kentekens weg? W'rom dan?

Bassow

MF veteraan
28 jan 2009
1.404
0
Utrecht
Hola,

Ik neus nou al weken door het Te Koop forum (net als al die andere windowshoppers die hier altijd online zijn, volgens mij ;)). Alleen verbaast het me dat mensen er zo'n punt van maken om het nummerbord van hun motor weg te shoppen. Of gewoon een egaal gele plaat in de foto, of alleen de eerste twee letters?

What's the point? Bang dat we erachter komen dat het eigenlijk een heel ander type motor is? :+

Bas
 
vind ik ook altijd zo raar. Dealers/handelaren doen het zodat mensen niet kunnen kijken hoe lang de motor al op naam staat en er zo achter komen dat ze er van af moeten ofzo. Misschien dat particulieren het doen als de motor nog maar pas op naam staat en ze er om wat voor reden dan ook vanaf moeten......

Verder denk ik dat het gewoon schaapjesgedrag is omdat ze het elders ook hebben gezien.
 
Type motor + zelfde kleur + zelfde fake-kenteken = probleem voor (echte) eigenaar,

Als degene die het 'namaakt' langs flitskastjes gaat rijden enzo
 
Laatst bewerkt:
Allemachtig, wat is iedereen weer rap. Snap het punt van Alferinkie overigens helemaal.
 
Type motor + zelfde kleur + zelfde fake-kenteken = probleem voor (echte) eigenaar,

Als degene die het 'namaakt' langs flitskastjes gaat rijden enzo

Yep. Mensen die zich met hun motor op de openbare weg begeven, schijnen dan ook aan de lopende band dat soort situaties tegen te komen. O-)
 
Ik vind het ook merkwaardig.

Kenteken is juist bedoeld dat iedereen het kan zien.

Als ik wat te koop zet, komt er juist het kenteken extra bij te staan. Wel zo handig als iemand wat wil opzoeken bij RDW, Belastingdienst of verzekeraar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als je over straat rijdt kan toch ook iedereen je kenteken zien kunnen ze het ook namaken.
idd beetje onzin om te doen, op de weg zie je alleen maar kentekens ;) . misschien bij een auto met een geluidinstallatie van een paar duizend euro erin kan ik het me voorstellen, dan weten alloch.. uhh criminelen dat er wat te halen valt uit die auto als ze em tegenkomen.
 
idd beetje onzin om te doen, op de weg zie je alleen maar kentekens ;) . misschien bij een auto met een geluidinstallatie van een paar duizend euro erin kan ik het me voorstellen, dan weten alloch.. uhh criminelen dat er wat te halen valt uit die auto als ze em tegenkomen.

Niveautje hoor ;( ;( ;( ;(
 
idd beetje onzin om te doen, op de weg zie je alleen maar kentekens ;) . misschien bij een auto met een geluidinstallatie van een paar duizend euro erin kan ik het me voorstellen, dan weten alloch.. uhh criminelen dat er wat te halen valt uit die auto als ze em tegenkomen.

Er zijn honderdduizenden kentekens.. als je dan van elk kenteken moet gaan onthouden wat er in zit?? Even er langs lopen zie je een dikke geluidsinstallatie ook en daar worden die dingen ook voor ingebouwd. Het is een hele grote "moet je kijken wat ik heb en jij lekker niet" factor.. dus de bedoeling dat-ie vooral duidelijk zichtbaar is.
 
Yep. Mensen die zich met hun motor op de openbare weg begeven, schijnen dan ook aan de lopende band dat soort situaties tegen te komen. O-)

Dat is onzin natuurlijk, op internet komen mensen met dezelfde motoren samen en is het een stuk makkelijker om zoiets te doen. Dus ik snap het op zich wel...

Ik heb zelf nog nooit m'n kenteken onleesbaar gemaakt. De rede om het te doen zou dit kunnen zijn. Iets anders kan ik ook niet bedenken.

@Hick, en daar zal echt geen 'autochtoon' tussen zitten?? :W
 
Laatst bewerkt:
Er zijn honderdduizenden kentekens.. als je dan van elk kenteken moet gaan onthouden wat er in zit?? Even er langs lopen zie je een dikke geluidsinstallatie ook en daar worden die dingen ook voor ingebouwd. Het is een hele grote "moet je kijken wat ik heb en jij lekker niet" factor.. dus de bedoeling dat-ie vooral duidelijk zichtbaar is.
dikke installaties kan je goed ontzichtbaar inbouwen. sowieso zie je het gedeelte in de kofferbak niet.

dit heeft niks met onthouden te maken. als ze gewoon op marktplaats ofzo kijken dan zien ze al je woonplaats en kenteken.

maar verder is het onzin kentekens weg te halen..
 
Ik heb mijn kenteken ook aangepast voor de foto die ik online heb gezet op motorstek. Mensen met kwade bedoelingen kunnen er van alles mee. Stel iemand met dezelfde fiets als jij, wil gratis tanken ofzo en gaat rijden met een kopie van je plaat. Ik denk dat je ook heel wat uit te leggen hebt als een motorfiets die precies lijkt op jou fiets met hetzelfde kenteken vb geflitst wordt met 50+ te hard en ze staan bij je op de stoep om je rbw in te vorderen.
 
Dit is om "in opdracht" jatters tegen te gaan.

Criminelen die opdracht krijgen om bijv een blauwe R1 te leveren.
Ze zoeken even op het internet, vinden er daar één en advh kenteken traceren ze even waar hij staat en komen hem vervolgens ophalen.
 
Ik heb mijn kenteken ook aangepast voor de foto die ik online heb gezet op motorstek. Mensen met kwade bedoelingen kunnen er van alles mee. Stel iemand met dezelfde fiets als jij, wil gratis tanken ofzo en gaat rijden met een kopie van je plaat. Ik denk dat je ook heel wat uit te leggen hebt als een motorfiets die precies lijkt op jou fiets met hetzelfde kenteken vb geflitst wordt met 50+ te hard en ze staan bij je op de stoep om je rbw in te vorderen.


Hmmm....

Hoe zou iemand een kopie maken eigenlijk? Laten maken gaat niet.

Een stuk geel blik, en dan zelf zwarte letters knippen?
 
Hola,

Ik neus nou al weken door het Te Koop forum (net als al die andere windowshoppers die hier altijd online zijn, volgens mij ;)). Alleen verbaast het me dat mensen er zo'n punt van maken om het nummerbord van hun motor weg te shoppen. Of gewoon een egaal gele plaat in de foto, of alleen de eerste twee letters?

What's the point? Bang dat we erachter komen dat het eigenlijk een heel ander type motor is? :+

Bas

Jij zet je huis adres toch ook niet compleet op een forum of wel :?
 
helaas werken er ook minder leuke mensen bij de rdw en verzekeringsmaatschappijen die kentekens ff in de database opzoeken en het huisadres aan hun vriendjes verkopen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan