Kentekens weg? W'rom dan?

vooroordelen ben ik in principe ook tegen, maar kom op, echt veel positieve media aandacht op dit vlak is er ook niet... Dus gek is het niet. Vooroordelen zijn heel menselijk hoor, alleen lullig voor de benadeelde :W

Die anti-vooroordelen razia wordt ik ook wel zat hoor... Altijd hetzelfde geneuzel, discrimineren mag, als het maar positief is B|
 
is niet politiek correct maar normaal.

Dat er allochtone criminelen zijn ja. Dat er veel zijn ook ja. Het gaat hier om de generaliserende/stigmatiserende toon en het feit dat de mededeling totaal zinloos is omdat het helemaal niks toevoegd aan de waarde van het topic.
Er zijn veel meer hele fijne autochtonen die bijvoorbeeld zorgen dat jij je broodje kebap kunt eten. Daarnaast zijn er enorm veel autochtonen die soortgelijk of erger gedrag vertonen. Tussen de gemiddelde voetbalhooligan is volgens mij niet 1 allochtoon te vinden.


Maar dat telt niet dat is cultuur.
 
Tussen de gemiddelde voetbalhooligan is volgens mij niet 1 allochtoon te vinden.


_Stadion_is_podium__105255e.jpg
 
Idd, Ik bedoel de echte grote criminelen in nederland zijn allemaal allochtonen... Holleder is toch een buitenlander :?

heb jij bloedtransfusie van een aardbei gehad?

voor de rest eigenlijk ook een onzin topic, je kenteken is ook gewoon zichtbaar op een terrasje, parkeerplaats, en zetten jullie de motor bij de buren voor de deur om het dievengilde te misleiden?
 
Laatst bewerkt:
Particulieren kunnen geen adres gegevens krijgen via een kenteken.
Dit is voorbehouden aan overheids diensten (en die zijn altijd te vertrouwen) :z

Verzekeringsmaatschappijen kunnen ook bij deze gegevens.
je hoeft geen opleiding af te ronden om achter de telefoon van een verzekeringsmaatschappij te werken.
Het hoeft er maar 1 te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Misschien even een wat beter onderbouwd uitlegje waarom het niet écht handig is om je kenteken op een forum etc. te zetten?

Als eerste: er rijden "gekloonde" voertuigen rond in Nederland. Dat zijn gejatte auto's en motoren die met het kenteken en de motor/chassisnummers van een "legale" auto of motor rijden. Dat zijn er (voorzichtige schatting) ten minste honderden.
Criminelen zijn gék op goede informatie die het ze mogelijk maakt vervoermiddelen te "klonen". Via het Internet krijg je een kenteken en daarnaast een aantal persoonlijke gegevens van de gebruiker/eigenaar. Een beetje handige Internetter vindt zonder veel moeite dat soort gegevens. Je wil niet weten hoe slordig mensen daarmee zijn, bv. op Hyves.
Extra controle via een vriendje die het RDW kan bevragen is dan een koud kunstje. Ga er maar niet van uit dat dit zo vreselijk moeilijk is....... net zo min als het laten aanmaken van een valse kentekenplaat.

Als tweede: Als een crimineel dat soort gegevens eenmaal heeft, kan hij er op dezelfde manier een identiek te jatten vervoermiddel bijzoeken. Het adres is dan vaak een koud kunstje.
Handig, dat Internet........ Als je er een adres bij hebt, is het ook een koud kunstje om de sleutels er ook ff bij mee te nemen. Die liggen bij de meeste mensen op een tafel bij de uitgang of de schoorsteenmantel oid.

Als derde: ook een niet-crimineel kan een reden hebben om met een gekloond kenteken te rijden. Je zult maar een hekel hebben aan die sukkel om de hoek die op een zelfde motor rijdt...... bovendien: wie van justitie/politie zal nog verder zoeken als het kenteken van de verkeerszondaar precies overeen komt met merk en type van de motor op de foto van de snelheidscamera, wie gelooft dan nog dat het een ander kan zijn?

Dit zijn geen loze verhaaltjes, ik heb diverse onderzoeken gedraaid waarin dit soort zaken naar voren kwam. Professionele "omkatters" die hele dagen op Internet zochten naar juist dit soort gegevens...... Waarom zouden ze dat doen als het niet loonde?

Natuurlijk, de kans dat het fout gaat is niet levensgroot. Maar waarom zou je het risico nemen, als het enige is dat je hoeft te doen een gele Photoshopklodder over je kenteken te gooien???
 
als je denkt dat het geen kwaad kan zet je toch lekker je kenteken op internet?
ik zou er ook geen probleem mee hebben als mijn motor met te herleiden gegevens ineens vanuit nigeria te koop aangeboden word.
 
En het was nog wel voor een goed doel '(

OT: leuk om te lezen hoe snel een topic weer met een Geert Wilders sausje overgoten wordt. Het gaat over kentekens en een pagina verder is er meteen weer de knuffelmarokkaan discussie gaande. Sjongejonge...

Helemaal OT: Veel nut heeft het toch niet. Ging laatst naar een 'louche' handelaartje voor een goedkope auto voor een maat, maar met mijn telefoon met internet kon ik sneller bij de RDW kijken dan de handelaar bij zijn papieren was.

Super OT: Ik sjop mijn kenteken voor poserfoto's ook weg, om reeds in dit topic genoemde redenen. Bij de verkoop wordt het misschien een ander verhaal.
 
Wat hebben jullie toch tegen allochtonen.
Pure discriminatie.
Moeten jullie eens naar jullie eigen landgenoten kijken, daar zit pas boeventuig tussen.
De eerste criminele allochtoon moet ik nog tegenkomen, ik vind ze geweldig.
Mijn 3 motorfietsen zijn wel door landgenoten gejat, alleen ze hebben zwarte krulletjes, leren jasje en heten geen Jan piet of Kees.
Groetjes Geert W. O-)


_O-
 
*knip

wie van justitie/politie zal nog verder zoeken als het kenteken van de verkeerszondaar precies overeen komt met merk en type van de motor op de foto van de snelheidscamera, wie gelooft dan nog dat het een ander kan zijn?

*knip

In ieder geval de politie van Amsterdam. :9

Mn vader kreeg een paar jaar geleden op zondagmorgen een telefoontje van de politie van Amsterdam, met de vraag of hij een zwarte vw golf heeft met kenteken ......
Mn vader antwoord bevestigend.

Vraagt die man of hij even buiten wil gaan kijken of zijn auto er nog steeds staat.

Ja hoor zegt ie, hij staat er nog.

Agent: Ok dan weten we genoeg meneer, er rijdt hier iemand rond met hetzelfde kenteken als uw voertuig, mochten er bekeuringen binnenkomen graag even bellen.

Het scheelt natuurlijk dat wij hier in het zuiden des lands wonen, niet in de buurt van Amsterdam.
 
Het scheelt natuurlijk dat wij hier in het zuiden des lands wonen, niet in de buurt van Amsterdam.

Rare conclusie. Het was toch de politie van Amsterdam die het in de gaten had?
En de suggestie dat het in het Zuiden niet gebeurt...... :N

Overigens kwamen we bij één van de onderzoeken een (hooggeplaatste...) medewerker van justitie tegen die ook in zo'n kloonbak reed. Was al eerder naar voren gekomen maar toen nam de lokale politie aan dat de ánder wel in de kloonbak zou rijden...... :X
 
Laatst bewerkt:
heb jij bloedtransfusie van een aardbei gehad?

voor de rest eigenlijk ook een onzin topic, je kenteken is ook gewoon zichtbaar op een terrasje, parkeerplaats, en zetten jullie de motor bij de buren voor de deur om het dievengilde te misleiden?

Sarcasme :)
 
is niet politiek correct maar normaal.

Dat er allochtone criminelen zijn ja. Dat er veel zijn ook ja. Het gaat hier om de generaliserende/stigmatiserende toon en het feit dat de mededeling totaal zinloos is omdat het helemaal niks toevoegd aan de waarde van het topic.
Er zijn veel meer hele fijne autochtonen die bijvoorbeeld zorgen dat jij je broodje kebap kunt eten. Daarnaast zijn er enorm veel autochtonen die soortgelijk of erger gedrag vertonen. Tussen de gemiddelde voetbalhooligan is volgens mij niet 1 allochtoon te vinden.
je zegt eerst dat je stopt met de discussie en begint vervolgens er zelf weer over.. :? :X

maargoed, ja voetbalhooligans zijn het meerendeel nederlander van maar hoe vaak hebben we er last van? dit valt in het niet als je kijk naar de dagelijkse problemen met marokkanen. en trouwens laatst was er een wedstrijd van jong-marokko in tilburg en vervolgens gingen tig marokkanen alles vernielen, gewoon omdat ze altijd herrie willen schoppen, het had niks met voetbalemotie te maken.

er is gewoon een groot probleem met bepaalde allochtonen (lees marokkanen), wat totaal niet te vergelijken valt met nederlanders. waaronder dus ook diefstal, vandaar dat ik erover begon.

maar goed nu weer ontopic dan *D
 
Hola,

Ik neus nou al weken door het Te Koop forum (net als al die andere windowshoppers die hier altijd online zijn, volgens mij ;)). Alleen verbaast het me dat mensen er zo'n punt van maken om het nummerbord van hun motor weg te shoppen. Of gewoon een egaal gele plaat in de foto, of alleen de eerste twee letters?

What's the point? Bang dat we erachter komen dat het eigenlijk een heel ander type motor is? :+

Bas

Wat dacht je van privacy? Geloof me, "zo min mogelijk info over jezelf op internet zetten" is een ontzettend goed streven.

Ik lach me altijd kapot als mensen weer hun hele hebben en houden op community sites pleuren (hyves iemand?) zonder daarbij over de gevolgen na te denken.

Informatie is macht en informatie online is informatie waar iedereen bij kan. Je geeft dus allerlei soorten mensen een soort van macht over je.
 
Terug
Bovenaan Onderaan