Kentekens weg? W'rom dan?

Dit is om "in opdracht" jatters tegen te gaan.

Criminelen die opdracht krijgen om bijv een blauwe R1 te leveren.
Ze zoeken even op het internet, vinden er daar één en advh kenteken traceren ze even waar hij staat en komen hem vervolgens ophalen.

Particulieren kunnen geen adres gegevens krijgen via een kenteken.
Dit is voorbehouden aan overheids diensten (en die zijn altijd te vertrouwen) :z
 
Ik snap het best hoor..

Werken idd genoeg rotte appels bij de politie en andere instanties die met een klik op de knop jou adres gegevens naar boven halen via je kenteken. En idd, op marktplaats of op fora is het makkelijk zoeken naar een mooie bike, en hoef je er niet eerst een op de weg te spotten om vervolgens naar huis te volgen.

Als je dan nog even goed je best doet, weet je via MP oid. ook meteen al hoe het zit met het alarm, het slot wat er bij zit etc etc..
 
Ik zet mijn motor + kenteken liever niet open en bloot op het internet vanwege diefstal. Of het helpt weet ik niet, maar het geeft mij wel een zekerder gevoel.
 
En wie heeft een van die misbruik voorbeelden dan ook daadwerkelijk meegemaakt? Daar ben ik wel benieuwd naar. . Een plaat laten maken kan naar mijn weten ook niet zonder het tonen van de kenteken papieren.

Leon
 
idd beetje onzin om te doen, op de weg zie je alleen maar kentekens ;) . misschien bij een auto met een geluidinstallatie van een paar duizend euro erin kan ik het me voorstellen, dan weten alloch.. uhh criminelen dat er wat te halen valt uit die auto als ze em tegenkomen.

Ik snap het verband tussen een kenteken en een geluidsinstalatie niet :? Zodra je een kenteken invoert op RDW staat echt niet wat voor geluidsinstalatie erin zit _O-
 
En wie heeft een van die misbruik voorbeelden dan ook daadwerkelijk meegemaakt? Daar ben ik wel benieuwd naar. . Een plaat laten maken kan naar mijn weten ook niet zonder het tonen van de kenteken papieren.

Leon

Er is een topic geweest van een dubbelganger :Y Er reed iemand rond met een kenteken van een andere MF'er en hij kreeg daar ook een boetes van binnen.

Zie topic:
Nog iemand met mijn kenteken, wat nu?
 
Laatst bewerkt:
helaas werken er ook minder leuke mensen bij de rdw en verzekeringsmaatschappijen die kentekens ff in de database opzoeken en het huisadres aan hun vriendjes verkopen...

Jep daar dacht ik ook dat het voor was, omdat criminelen anders zo je huisadres te pakken hebben.
 
als je over straat rijdt kan toch ook iedereen je kenteken zien kunnen ze het ook namaken.


Niet zo makkelijk als dat je 'm op marktplaats zet

kijk maar eens rond, hoevaak kom je dezelfde motor als de jouwne tegen op de weg? bijna nooit, maar als je dat model in marktplaats intypt krijg je er opeens heel veel.
 
Dat is onzin natuurlijk, op internet komen mensen met dezelfde motoren samen en is het een stuk makkelijker om zoiets te doen. Dus ik snap het op zich wel...

Ik heb zelf nog nooit m'n kenteken onleesbaar gemaakt. De rede om het te doen zou dit kunnen zijn. Iets anders kan ik ook niet bedenken.

@Hick, en daar zal echt geen 'autochtoon' tussen zitten?? :W

Daar heb je een punt... :Y


Of is het slechts een plooi in je broek? :+
 
grootste deel is het toch?niet te politiek correct doen e...

is niet politiek correct maar normaal.

Dat er allochtone criminelen zijn ja. Dat er veel zijn ook ja. Het gaat hier om de generaliserende/stigmatiserende toon en het feit dat de mededeling totaal zinloos is omdat het helemaal niks toevoegd aan de waarde van het topic.
Er zijn veel meer hele fijne autochtonen die bijvoorbeeld zorgen dat jij je broodje kebap kunt eten. Daarnaast zijn er enorm veel autochtonen die soortgelijk of erger gedrag vertonen. Tussen de gemiddelde voetbalhooligan is volgens mij niet 1 allochtoon te vinden.
 
Hmmm....

Hoe zou iemand een kopie maken eigenlijk? Laten maken gaat niet.

Waarom gaat laten maken niet?

Voor wie zich aan de wet houdt inderdaad niet. Maar het kenmerk van criminelen is nou juist dat ze dat niet doen.

En een GAIK plaat illegaal laten maken is echt niet zo heel moeilijk.
 
is niet politiek correct maar normaal.

Dat er allochtone criminelen zijn ja. Dat er veel zijn ook ja. Het gaat hier om de generaliserende/stigmatiserende toon en het feit dat de mededeling totaal zinloos is omdat het helemaal niks toevoegd aan de waarde van het topic.
Er zijn veel meer hele fijne autochtonen die bijvoorbeeld zorgen dat jij je broodje kebap kunt eten. Daarnaast zijn er enorm veel autochtonen die soortgelijk of erger gedrag vertonen. Tussen de gemiddelde voetbalhooligan is volgens mij niet 1 allochtoon te vinden.

Juist wel, allochtonen zoeken geweld op en zijn dus sinds kort fan van het Nederlands voetbal alleen maar om te kunnen vechten!

even kijken wie gaat happen! :')
 
Particulieren kunnen geen adres gegevens krijgen via een kenteken.

Ook hier geldt dat particulieren die zich aan de wet houden geen inzage hebben. Maar er zijn zoveel partijen die inzicht hebben in die gegevens (verzekeringsmaatschappijen, importeurs, etc.) dat het een koud kunstje is om n/a/w te komen als je een kenteken hebt.
 
je hebt helemaal gelijk, ik heb echt van mijn hele leven nog nooit een criminele autochtoon gezien.

Wat hebben jullie toch tegen allochtonen.
Pure discriminatie.
Moeten jullie eens naar jullie eigen landgenoten kijken, daar zit pas boeventuig tussen.
De eerste criminele allochtoon moet ik nog tegenkomen, ik vind ze geweldig.
Mijn 3 motorfietsen zijn wel door landgenoten gejat, alleen ze hebben zwarte krulletjes, leren jasje en heten geen Jan piet of Kees.
Groetjes Geert W. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan