keringen voorpoten gsx600f

bobpa

Rookie
13 mei 2004
1
0
raamsdonksveer
Wie kan mij vertellen hoe het komt dat er om het halfjaar bij mijn Sus nieuwe keringen in moeten? Steenslag netjes verwijderd, schoongemaakt... Kreeg advies om WP veren er in te zetten, daardoor minder druk op de keringen??????????????
Gegroet, Bobpa.
 
Zelf vorig jaar en begin dit jaar weer keerringen vervangen.
Kijk eens naar je vork wanneer je flink remt. Wordt deze maximaal ingedrukt bij het remmen en de veren staan op standje 3 (hoogste voor een gsxf) , vervang dan idd je veren voor bijv. wp of een ander merk.
Volgens mij verandert er niks aan de druk op de keerringen maar krijgen ze geen opdonder elke keer als je hard remt.

Als je niet kan/wil kijken naar je vork tijdens het remmen kan je ook een tie-rap (verkeerde spelling misschien) om je vork trekken en na het remmen kijken hoever deze is ingedrukt.
Wanneer die helemaal beneden zit weet je genoeg.
 
Heb je ook al eens ooit de glijlagers in je vork vervangen :? deze slijten ook en veroorzaken speling wanneer ze (gedeeltelijk) versleten zijn. Meestal zijn het messing bussen voorzien van een teflon o.i.d. laag. Wanneer je het messing er doorheen begint te zien zijn ze aan vervanging toe.
 
ik heb ooit een fireblade gehad waarbij de remschijf niet helemaal recht was dat merkte je een beetje bij het remmen, en daardoor begonnen de keeringen ook om de 3mnd te lekken, remschijf laten richten en het probleem was opgelost
 
Terug
Bovenaan Onderaan