Kersjes en steentje in uitlaat, hoe erg...?

Rickei

Rookie
4 feb 2010
18
0
Nijmegen
Hallo iedereen,

Mijn kinderen zijn natuurlijk schatjes maar soms heb je van die dagen.....

Gisteren vonden mijn kinderen het een goed idee om enkele klein kersjes (van een meikers-boom) in mijn uitlaat te stoppen. Helaas zag ik het net niet op tijd waardoor er een stuk of 3-4 kleine kersjes en 1-2 klein steentje in de uitlaat zijn verdwenen. Is het nu nodig dat ik de uitlaat eraf haal en op de kop houdt, of kan dit probleem zichzelf oplossen doordat de kersen er vanzelf uit zullen gaan tijdens het rijden. Of zal dit met dermate veel kracht gebeuren dat het gevaarlijk is?
Bvd!

Rick

PS. Ik ben A-technisch, mocht dat uit bovenstaande nog niet zijn gebleken.
 
Als het goed is zit er nog een katalysator tussen, zou niet zo'n probleem moeten zijn misschien dat je met vol gas alles eruit blaast misschien ook niet en dan blijven die steentjes rammelen in je uitlaat.
 
Als het goed is zit er nog een katalysator tussen, zou niet zo'n probleem moeten zijn misschien dat je met vol gas alles eruit blaast misschien ook niet en dan blijven die steentjes rammelen in je uitlaat.
Er zijn nog zat motoren op de weg zonder katalysatoren...

Overigens als je geen gerammel hoort zou ik me er echt niet druk over maken. Als je het wel hoort, even goede wheelie maken. Last resort is uitlaat (laten in jouw geval) demonteren.
 
Ja alleen mais, wordt popcorn en is luchtig en wordt eruit uit geblazen. Steentje zijn zwaarder en heb eens vernomen dat deze door trillingen juist richting het blok kan trillen. Geen idee of het waar is. Was ook iets met het gaas wat een MotoGP machine heeft daarom voor zijn uitlaat opening.
 
Ooit tijdens het klussen een boutje (van de db-killer) in de uitlaat laten vallen. Geen zin om de demper weer te demonteren.
1x starten was genoeg, boutje kwam er netjes uitgevlogen en was zo weer te gebruiken :)
Ik zou me er dus niet druk over maken, dat wordt er echt wel uitgeblazen.
 
De schatjes})🤗,
ligt er aan wat voor uitlaat het is,bij een open demper zal je het er misschien nog uit blazen,
maar bij een originele demper kan je dat gerust vergeten,dan moet je de demper demonteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan