Kervin Bos naar VD Sleen/VD Heyden Motors Racing

5 okt 2008
7
0
Kervin Bos nieuwe coureur Van der Sleen-Van der Heyden Motorracing Team.


Het Van der Sleen-Van der Heyden Motorracing Team (voormalig Slimracing) is al weer druk bezig met de voorbereidingen richting het komend seizoen. De meest opvallende verandering is de coureur. Kervin Bos zal voor het team de Yamaha over de diverse circuits besturen. Kervin is blij dat hij voor het nieuwe team zal uitkomen.
“Natuurlijk spreek je elkaar wel eens tijdens wedstrijden, maar daar bleef het eerst bij. Wel had ik gezien dat ze bij het Van der Sleen Racing Team de zaken goed voor elkaar hadden. Pas tegen het einde van het seizoen werden de contacten wat concreter en zijn we uiteindelijk tot overeenstemming gekomen om voor het nieuwe seizoen met elkaar in zee te gaan.”
De in Wilnis, provincie Utrecht, woonachtige Kervin kreeg al vlot een positief gevoel tijdens de besprekingen met het Van der Sleen Racing Team. “Ik merkte direct dat ik met goed gemotiveerde mensen van doen had, een groep die er vol voor gaat. In een dergelijke omgeving kun je alleen maar groeien binnen het motorracen.”
Kervin zal voor het team uit gaan komen in het ONK Supersport 600. Daarnaast zal er deelgenomen worden aan het IDM. Kervin verheugd zich op de kennismaking met het internationale Duitse kampioenschap. “Die races staan op een hoog niveau, waar niet alleen ik, maar het gehele team weer veel van kan leren.”
Het team zal voor het komend seizoen de beschikking krijgen over twee kantklare Yamaha racemotoren. Tijdens de wintermaanden zal er getest worden in Spanje.
In het dagelijks leven werkt Kervin bij Van der Heyden Motoren en studeert daarnaast aan de Johan Cruyff Academy, waar hij een HBO opleiding volgt. De JC Academy is door de befaamde voetballer in het leven geroepen om talentvolle sporters, naast hun opleiding, zoveel mogelijk met hun sport bezig te laten zijn. Het afgelopen seizoen reed Kervin voor het Van der Heyden Motors Yamaha Team. In het ONK Supersport 600 behaalde hij een 11e plaats in de eindrangschikking.
Kervin is opgegroeid in een echte motorsportfamilie. “Veel familieleden zijn motorsportfanaat en rijden op een motor. Zodoende ben ik daar ook mee besmet geraakt. Alles wat met motorsport op twee wielen te maken heeft interesseert mij. Daarentegen heb ik weinig met autosport, al kijk ik er wel eens naar.”
Kervin begon zijn carrière bij het scooterracen en deed dat zeer verdienstelijk en werd zelfs Nederlands kampioen en deed aan veel internationale scooterraces mee. Daarna stapte hij over naar de snellere tweewielers en maakte direct de overgang naar de Supersport 600. “Een jongensdroom ging toen in vervulling. De snelheid en het beste uit jezelf en de motor halen is een doel van mij.”
Zijn eerste race was op het stratencircuit van Oss. “Ik reed bij mijn debuut in de Supersport 600 een supergoede race en daarom is Oss altijd mijn favoriete circuit gebleven,” glimlacht Kervin. Hoewel hij veel op Assen racet, behoort het niet tot zijn favorieten. Spa-Francorchamps en het circuit van Valencia zijn snelle circuits en daarom mag ik daar ook graag racen.”
Zijn favoriete coureur is Ducati rijder Troy Bayliss. “Een coureur met het juiste karakter en doorzettingsvermogen.”
De 21-jarige Kervin kijkt nu al uit naar het komend seizoen. “Als alles meezit, dan moeten we kunnen strijden om de eerste tien plaatsen. Ik heb er heel veel zin in om dat samen met mijn nieuwe teamgenoten proberen te realiseren.”

http://www.vds-vdhmotorsracing.nl
 
Effe een fotootje van de 500 KM van Assen
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan