Kettenmax Classic of Premium vervangingsborstels

Snijboon

MF veteraan
10 okt 2007
8.598
35
Veendam
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een Kettenmax Classic (Louise Edition) gekregen. Maar nu ben ik opzoek naar vervangingsborstels omdat ik verschillende maten kettingen heb.

Motorkleding, helmen en accessoires voor motorfietsen en motorscooters | Motozoom

Nu is de vraag, passen de Premium vervangingsborstels ook in de Classic.Zo te zien past het wel maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit weten.

Gaat om deze vervangingsborstels.
http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?bestelnummer=70002976&dummy=0

Anders moet ik iets goedkopere (en minder uitgebreide) set laten komen uit Duitsland.
Deze : Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit
Iets goedkoper maar met verzendkosten erbij scheelt het niet veel met de Premium set van Motozoom.

Iemand ervaring of tips?
 
Ik heb ooit zo'n ding gekocht voor de brommer/fiets. Wát een geëmmer. Het idee er achter is dat je van het geklieder af bent, maar het levert alleen een smeerboel op. Bij mij is dat ding al snel in de Kliko beland.
Ketting schoonmaken met een ouwe lap met wat lampenolie, sneller en veel makkelijker dan dat gepiel met zo'n dom Tellsellding.
 
Ik heb ooit zo'n ding gekocht voor de brommer/fiets. Wát een geëmmer. Het idee er achter is dat je van het geklieder af bent, maar het levert alleen een smeerboel op. Bij mij is dat ding al snel in de Kliko beland.
Ketting schoonmaken met een ouwe lap met wat lampenolie, sneller en veel makkelijker dan dat gepiel met zo'n dom Tellsellding.

Oneens, ik vind het wel een fijn ding. Alleen gekloot met er op krijgen maar daarna is de ketting wel echt erg schoon.
 
Dit soort amazing gadgets is nu eenmaal niet echt populair bij de overgrote meerderheid van motorrijdend Nederland. Ik zou een mailtje sturen naar motozoom, denk dat ze je wel willen adviseren/iets verkopen.
 
Laatst bewerkt:
@Snijboon
Ik heb ervaring met de Kettenmax Premium, heb echter geen idee of de borstels passen in een Classic. Motozoom een mailtje sturen lijkt mij inderdaad je beste optie. Overigens heeft motozoom ook de goedkopere borstels, hoef je ze niet te bestellen bij louis:
http://www.motozoom.nl/webshop/meer...dPrefix=&SID=14221762&SToken=E271AAFEAF3CFE61

Mocht je overigens je ketting handmatig willen schoonmaken kan ik ook de Grunge Brush aanraden. Zelfde principe, maar dan handmatig en je moet zelf het vuil opvangen. Heb laatst mijn ketting ermee schoongemaakt.
 
Ik heb ooit eens mijn ketting schoongemaakt en toen mijn motor een week of 2 stil laten staan. Toen ik de motor weer onder de hoes vandaan haalde was mijn ketting dus geroest... |( En het was een goede DID ketting hoor, geen goedkoop ding.

Gelukkig was het alleen maar oppervlakkige roest, kon het er zo afvegen met een doekje met wasbenzine. Opnieuw ingevet en klaar was kees.

Maar ik heb er van geleerd: maak de ketting alleen schoon vlak voordat je gaat posen.

Voor gewoon alledaags woon-werkverkeer gebruik de ketting lekker vies en vet houden.

Edit:

Oh ja... Zo'n kettingschoonmaakding met een borsteltje, of ueberhaupt schoonmaken met een tandenborstel is er om vragen om achteraf op je flikker te krijgen van je moeder/vrouw. :)

Met een tandenborsteltje kan iedereen al wel aanvoelen wat een smeerboel het wordt. Maar met zo'n kettenmax hou je het ook echt niet schoon hoor. Er blijven druppels aan je ketting hangen en die vallen er gewoon af op de grond. En je weet hoe je moeder/vrouw er over denkt als ze allemaal zwarte olievlekken op de terrastegels tegenkomt... :+

Het meest schone en minst knoeiende is gewoon een doekje met lampolie of wasbenzine. Dat er zand tussen de schakels zit maakt geen ene reet uit, DAAROM hebben ze die rubbertjes er al tussen zitten...

Je hangt toch ook je broek niet aan je kont met een riem EN voor de zekerheid nog bretels?


En dan heb ik NOG wat voor je om over na te denken:

Die kettenmax borsteltjes zijn stijf. Denk je niet dat die het zand JUIST tussen de seals drukken?


Ik ben niet tegen kettenmax hoor, ik ben gewoon tegen alle oplossingen waar helemaal geen probleem voor is.
 
Laatst bewerkt:
Ketting schoonmaken :')
:^

Toch is het schoonmaken van je ketting voor sommige partijen voordelig :
[1] De kettingpoetsgadgetverkoper heeft een inkomen omdat je set minder lang meegaat.
[2] De oplosmiddelenverkoper heeft een boterham omdat je set minder lang meegaat.
[3] Ketting/kettingwieldealer heeft omzet omdat je set minder lang meegaat.
[4] Je houd je monteur of je zelf van de straat omdat je set minder lang meegaat.
 
Ik heb ooit eens mijn ketting schoongemaakt en toen mijn motor een week of 2 stil laten staan. Toen ik de motor weer onder de hoes vandaan haalde was mijn ketting dus geroest... |( En het was een goede DID ketting hoor, geen goedkoop ding.

Gelukkig was het alleen maar oppervlakkige roest, kon het er zo afvegen met een doekje met wasbenzine. Opnieuw ingevet en klaar was kees.

Maar ik heb er van geleerd: maak de ketting alleen schoon vlak voordat je gaat posen.

Voor gewoon alledaags woon-werkverkeer gebruik de ketting lekker vies en vet houden.

Edit:

Oh ja... Zo'n kettingschoonmaakding met een borsteltje, of ueberhaupt schoonmaken met een tandenborstel is er om vragen om achteraf op je flikker te krijgen van je moeder/vrouw. :)

Met een tandenborsteltje kan iedereen al wel aanvoelen wat een smeerboel het wordt. Maar met zo'n kettenmax hou je het ook echt niet schoon hoor. Er blijven druppels aan je ketting hangen en die vallen er gewoon af op de grond. En je weet hoe je moeder/vrouw er over denkt als ze allemaal zwarte olievlekken op de terrastegels tegenkomt... :+

Het meest schone en minst knoeiende is gewoon een doekje met lampolie of wasbenzine. Dat er zand tussen de schakels zit maakt geen ene reet uit, DAAROM hebben ze die rubbertjes er al tussen zitten...

Je hangt toch ook je broek niet aan je kont met een riem EN voor de zekerheid nog bretels?


En dan heb ik NOG wat voor je om over na te denken:

Die kettenmax borsteltjes zijn stijf. Denk je niet dat die het zand JUIST tussen de seals drukken?


Ik ben niet tegen kettenmax hoor, ik ben gewoon tegen alle oplossingen waar helemaal geen probleem voor is.
Dus als ik het goed heb kan er volgens jouw net zo goed zand tussen de schakels zitten als rubbers :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan