ketting blackbirdje..

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.785
149
A.
dudez,

ik heb gister me ketting gespannen, en ik kwam erachter dat die in het rooie gebied kwam met replace chain enzo...

volgens het woordenboek :9 (waar ik ook snelle luier in gevonden heb) moet ik dat ding vervangen...

a: welk merk/type moet ik hebben?
b: kost dat?
c: wie is het goedkoopste omdat er onder te laten zetten?

thnx :)
 
nee maar 750 gld....dat ga ik echt NIET betalen...
of hij moet 40.000km meegaan... :)

want nu heb ik 17000km met een ketting gedaan...dat vind ik niet heeeeel veel...
of ligt dat aan mij(n)(rijstijl)?
Ala hij maar 17000 km meegaat ligt het aan jouw....niet genoeg smeren...en te lang met een slappe/strakke?ketting rijden...17000km is te snel..

Mijn R1 staat nu op 38000 km nu pas gaat hij wat slijtagesporen vertonen.....maarja ik ben een rustige rijder vandaar ;)
 
vooral die laatste zin :)

hehehe...YEH RIGHT DUDE! :) :) :)

Ala hij maar 17000 km meegaat ligt het aan jouw....niet genoeg smeren...en te lang met een slappe/strakke?ketting rijden...17000km is te snel..

Mijn R1 staat nu op 38000 km nu pas gaat hij wat slijtagesporen vertonen.....maarja ik ben een rustige rijder vandaar ;)
 
ok erik ik laat het je nog wel ff weten...
ik probeer nog ff door te rijden met die ketting..totdat ik m echt niet meer kan spannen...

ff sparen enzo :)

Nappie, ik heb het even opgezocht: Bij Hein Gericke (Duitsland) kost een RK kettingset € 178,95 (X-ring ketting incl. tandwielen)Bij Louis Duitsland kost een DID kettingset(X-ring ketting incl. tandwielen) € 208,95 en een Regina set € 153,95 (Z-ring ketting incl. tandwielen). Mocht je zo'n setje willen hebben; ik ga eind volgende week langs Gericke (D) wat ophalen.
 
ok erik ik laat het je nog wel ff weten...
ik probeer nog ff door te rijden met die ketting..totdat ik m echt niet meer kan spannen...

ff sparen enzo :)

Heb je nou gekeken naar de slijtage of hoever dat ding uitgerekt is??

Als je nou ff het volgende probeert:
Ketting op normale spanning trekken en dan aan de achterkant van je achtertandwiel de ketting van het tandwiel probeert te trekken. Dat is wat ie eig versleten is. Is dit meer dan een kwart van de tandhoogte, dan zou ik em toch maar vervangen.

Dit om het risico van een ketting die over je tandwiel heenslipt bij vol vermogen te voorkomen.
 
Heb je nou gekeken naar de slijtage of hoever dat ding uitgerekt is??

Als je nou ff het volgende probeert:
Ketting op normale spanning trekken en dan aan de achterkant van je achtertandwiel de ketting van het tandwiel probeert te trekken. Dat is wat ie eig versleten is. Is dit meer dan een kwart van de tandhoogte, dan zou ik em toch maar vervangen.

Dit om het risico van een ketting die over je tandwiel heenslipt bij vol vermogen te voorkomen.

Dit is de enige echte manier!!

Verder zou ik je motor even op je middenbok zetten en je achterwiel even ronddraaien, waarbij je goed op de ketting moet letten of er 'strakke gedeeltes' in zitten. Ook dit is een goede indicatie (dit rijdt trouwesn ook niet lekker meer)
 
Als je schakels vast staan zou ik hem zeker vervangen
Vooral met zo`n pk monster als de jouwe
Je wilt niet weten wat er gebeurt als de ketting breekt
Als je niet op je bek gaat of je ketting een brok uit je blok slaat heb je mzzl
Een kameraad van mij heeft hem in zijn kuit gehad en heeft nog problemen met zijn been/enkel

17 D is niet veel met een ketting
Ik rij er meer dan 30 D mee en maak hem nooit schoon
Ik vervang wel het voortandwiel tussen de 15 & 20 D
De ketting slijt naar zijn slechtste tandwiel vandaar
Niet te strak spannen en je koppeling laten klappen
Je moet gewoon doorschakelen vanuit je eerste versnelling als je een wheely maakt
Dat is voor alles beter
En goed smeren zeker na iedere regenbui als het ff kan

SUC6
 
wheelies in `first gear doe ik niet meer...

doe het alleen nog maar in 2de ...

Als je schakels vast staan zou ik hem zeker vervangen
Vooral met zo`n pk monster als de jouwe
Je wilt niet weten wat er gebeurt als de ketting breekt
Als je niet op je bek gaat of je ketting een brok uit je blok slaat heb je mzzl
Een kameraad van mij heeft hem in zijn kuit gehad en heeft nog problemen met zijn been/enkel

17 D is niet veel met een ketting
Ik rij er meer dan 30 D mee en maak hem nooit schoon
Ik vervang wel het voortandwiel tussen de 15 & 20 D
De ketting slijt naar zijn slechtste tandwiel vandaar
Niet te strak spannen en je koppeling laten klappen
Je moet gewoon doorschakelen vanuit je eerste versnelling als je een wheely maakt
Dat is voor alles beter
En goed smeren zeker na iedere regenbui als het ff kan

SUC6
 
ok dudez, ik heb de knoop doorgehakt...

vrijdag gaat http://www.motomaat.nl (www.motomaat.nl) mijn ketting vervangen...
die hebben ook al eens een klusje voor me gedaan met me voorvorkkeringen (die waren lek) en dat was een goeie job die ze gedaan hadden...

het hele handeltje (ketting en tandwielen) is €285,- en €25,- voor het erop zetten...

alles bijmekaar €310,- en dan kan ik weer fijn sturen... :]
 
ok dudez, ik heb de knoop doorgehakt...

vrijdag gaat http://www.motomaat.nl (www.motomaat.nl) mijn ketting vervangen...
die hebben ook al eens een klusje voor me gedaan met me voorvorkkeringen (die waren lek) en dat was een goeie job die ze gedaan hadden...

het hele handeltje (ketting en tandwielen) is €285,- en €25,- voor het erop zetten...

alles bijmekaar €310,- en dan kan ik weer fijn sturen... :]

pfieuw... gelukkig toch nog verstandig geworden.
:)
 
ok dudez, ik heb de knoop doorgehakt...

vrijdag gaat http://www.motomaat.nl (www.motomaat.nl) mijn ketting vervangen...
die hebben ook al eens een klusje voor me gedaan met me voorvorkkeringen (die waren lek) en dat was een goeie job die ze gedaan hadden...

het hele handeltje (ketting en tandwielen) is €285,- en €25,- voor het erop zetten...

alles bijmekaar €310,- en dan kan ik weer fijn sturen... :]
Als ik af en toe die prijzen zie van die onderdelen denk ik wel eens "tering, kan ik niet beter gaan skeeleren????" 600 ballen voor een ketting, is toch asociaal! Volgens mij hebben ze bij die motorzaken gewoon op de prijskaartjes het FL-teken vervangen voor het €-teken.
 
zo....

vanochtend is me oude ketting er af geslepen met een slijptol...(dat wist ik helemaal niet..weer wat geleerd), en is een hyper sterkte DID ketting erom gegaan met een set nieuwe tandwielen! :)

voor zeggen en schrijven €273,-

door http://www.motomaat.nl (www.motomaat.nl) ...

ze hebben een goeie job gedaan!! :) helemaal top!
 
Ondanks mijn verder dure 24000 Km beurt (€800), was mijn kettingset (ook DID) compleet bij Motoport maar €226,-......

Maar dat zie je niet als een beurtje €800 kost.... :(
 
Ondanks mijn verder dure 24000 Km beurt (€800), was mijn kettingset (ook DID) compleet bij Motoport maar €226,-......

Maar dat zie je niet als een beurtje €800 kost.... :(
alleen welk type heb je?
je heb 3 types.

Strong.
super strong..
hyper strong...

tandwielen en ketting was €262,- en montage €11 euro...kijk daar hebben we nog is wat aan :)
 
zo....

vanochtend is me oude ketting er af geslepen met een slijptol...(dat wist ik helemaal niet..weer wat geleerd), en is een hyper sterkte DID ketting erom gegaan met een set nieuwe tandwielen! :)

voor zeggen en schrijven €273,-

door http://www.motomaat.nl (www.motomaat.nl) ...

ze hebben een goeie job gedaan!! :) helemaal top!

Nou :? :? Geen lakschade??? Of hadden ze alles netjes afgedekt?
 
Fastnappie,

Een maat van me heeft een 2001 BB en rijdt erg veel km's. Daarom heeft ie er laatst een powercommander II op gezet. Maar verbruik is nog steeds 1 op 13. Hij bellen met importeur blijkt er een commander III op te moeten maar die zijn nog niet leverbaar :?
Wat heb jij erop en scheelt het in verbruik? Hij heeft bytheway ook niet echt meer pk's. Terwijl hij toch bij Ruud Freriks is geweest. Misschien dat ie jouw.

We hebben gisteren zijn mapping op een laptoppie gezet en naar de importeur gestuurd om die aan te laten passen.

Heb jij nog id's

Biking

Zal dat ook ff apart posten
 
Terug
Bovenaan Onderaan