ketting blackbirdje..

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.787
150
A.
dudez,

ik heb gister me ketting gespannen, en ik kwam erachter dat die in het rooie gebied kwam met replace chain enzo...

volgens het woordenboek :9 (waar ik ook snelle luier in gevonden heb) moet ik dat ding vervangen...

a: welk merk/type moet ik hebben?
b: kost dat?
c: wie is het goedkoopste omdat er onder te laten zetten?

thnx :)
 
Fastnappie,

Een maat van me heeft een 2001 BB en rijdt erg veel km's. Daarom heeft ie er laatst een powercommander II op gezet. Maar verbruik is nog steeds 1 op 13. Hij bellen met importeur blijkt er een commander III op te moeten maar die zijn nog niet leverbaar :?
Wat heb jij erop en scheelt het in verbruik? Hij heeft bytheway ook niet echt meer pk's. Terwijl hij toch bij Ruud Freriks is geweest. Misschien dat ie jouw.

We hebben gisteren zijn mapping op een laptoppie gezet en naar de importeur gestuurd om die aan te laten passen.

Heb jij nog id's

Biking

Zal dat ook ff apart posten

nou biking ik heb me er een beetje in verdiept, en het klopt dat je voor een 2001 en 2002 model een andere powercommander moet hebben. zelfs als je de pcII hebt.

de pcII voor een 1999-2000 model is anders als de 2001 en 2002 pcII....

de pcIIIr heeft als enige voordeel dat je ook met je onstekingsmoment aan de slag kan, ik heb me laten vertellen dat het alleen zinvol is als je race't.

met de pcII op je blackbird moet je altijd icm een uitlaten set toch wel een pk of 10 winnen incl. 15 nm koppel over de hele lijn.

redgixx had dit ook vertelde hij mij...dat zijn fiets VEEL sterker is geworden in het middengebied....

zuinigheid is afhankelijk hoe je m laat afstellen.

in mijn optiek heb je maar 2 keuzes:
1: hakmodus (zelfde verbruik, meer vermogen/koppel)
2: zuinigheidsmodus. gewoon minder brandstof geven.

sja bij die laatste optie zal je niet veel merken.

overigens ik heb nog geen pcII omdat ik er 2de hands naar 1 op zoek ben, ik wil geen nieuwe kopen.....

dus totzover...
 
zo....

vanochtend is me oude ketting er af geslepen met een slijptol...(dat wist ik helemaal niet..weer wat geleerd), en is een hyper sterkte DID ketting erom gegaan met een set nieuwe tandwielen! :)

voor zeggen en schrijven €273,-

door www.motomaat.nl ...

ze hebben een goeie job gedaan!! :) helemaal top!


...sinds wanneer worden kettingen niet meer voorzien van een koppelstuk a.k.a. een 'visje'?
Of moesten er een paar schakels afgeslepen worden?

Ook bij mij gaan ze redlijk lang mee. Ligt er ook aan of je een 'ordinaire' ketting of een O-ring ketting hebt.

Qua onderhoud spuit ik de ketting regelmatig goed af met een hete hogedrukreiniger. Zodoende spuit je al het vuil er af en er tussen uit.

Vervolgens goed inspuiten met goede kettingspray.
De dikke witte klodders uit een pot vliegen je binnen de korste keren om de oren.
Spuit de ketting in en zet je motor dan voor een paar uur weg, dan kan het goed tussen alle schakels trekken. Doe je dat niet zal alles onder het vet zitten behalve je ketting.

Zelf kies ik altijd voor een DID O-ring.
Liever duurkoop dan goedkoop.

Ook de tandwielen trouwens.
Heb nu een tandwiel achter op mijn Duke zitten die van een Parijs-Dakar motor komt.
Deze zal mij en de motor overleven zo hard is die.

Een alu tandwiel is wat lichter maar komt de levensduur zeker niet ten goede.

Moto-maat is een leuke zaak trouwens. Zitten bij mij om de hoek.
Erg klein maar enthousiaste mensen.
 
zie post hierboven van dennis.[/
quote]
nou dennis, paul van motomaat raade mij die hyperversterkte O-ring ketting van DID aan...

dus dat heb ik maar gedaan...

deze kettingen hebben geen visje die worden geklonken, hij ramde met een soort speciaal stuk gereedschap die kettingschakels aan mekaar vast.

ik heb gevraagd hoe dat zit met schoonmaken.
paul zei:"de binnenkant van die kettingen zijn afgedicht met rubbers, waardoor het binnenste toch goed blijft van de ketting tov de buitenkant.

de buitkant kan wel vies zijn maar heeft geen effect op de levensduur van de ketting. (wel op je tandwielen omdat die zand troep schuurt).

hij zei:"mits je je ketting goudkleurig wil houden dan moet je m reinigen...maar laat het anders zitten, smeer m regelmatig aan de binnenkant van de ketting en laat dat spul intrekken..."(jij zegt dus hetzelfde dennis)

tandwielen weet ik niet...ik heb het hem laten regelen...ik heb het gevoel dat hij dat wel snapt allemaal, vandaar dat ie ook op 12 juli voor de stalen remleidingen naar hem toegaat....
 
hij zei:"mits je je ketting goudkleurig wil houden dan moet je m reinigen...maar laat het anders zitten, smeer m regelmatig aan de binnenkant van de ketting en laat dat spul intrekken

En dat wil je, want dat ziet er tof uit :P

Ik denk toch dat reinigen op zijn tijd goed is. zand, gruis en zooi tussen je kettingf ent tandwielen bevordert slijtage...

plezier met je niewe ketting :P
 
Op vrijdag 28 juni 2002 15:54 schreef Dennis Sol het volgende:Qua onderhoud spuit ik de ketting regelmatig goed af met een hete hogedrukreiniger. Zodoende spuit je al het vuil er af en er tussen uit.


Volgens mij is dit echt niet goed. met een hogedrukreininger spuit je ook het vet tussen de O-ringen weg (binnekant van de ketting) en dat is foute boel.
 
Naar mijn idee maakt dat niet uit als je hem daarna weer goed in het vet zet en de tijd geeft om in te trekken.

Volgens mij maakt dat wel uit, je spuit namelijk met HOGE druk tussen de O-ringen, terwijl je maar moet afwachten of daar je kettingspray komt, volgens mij niet namelijk, je smeert je ketting namelijk om de binnenkant van de rollen te smeren, en niet de binnenkant van je schakels, omdat daar je kettingspray niet komt, of iig niet genoeg ivm de hoeveelheid die je daar wegspuit, plus er komt water achter je O-ringen, en dat gaat daar niet makkelijk weg, dus roest.
 
Volgens mij maakt dat wel uit, je spuit namelijk met HOGE druk tussen de O-ringen, terwijl je maar moet afwachten of daar je kettingspray komt, volgens mij niet namelijk, je smeert je ketting namelijk om de binnenkant van de rollen te smeren, en niet de binnenkant van je schakels, omdat daar je kettingspray niet komt, of iig niet genoeg ivm de hoeveelheid die je daar wegspuit, plus er komt water achter je O-ringen, en dat gaat daar niet makkelijk weg, dus roest.

:^ Yep, Gizz heeft helemaal gelijk! :}
 
Volgens mij maakt dat wel uit, je spuit namelijk met HOGE druk tussen de O-ringen, terwijl je maar moet afwachten of daar je kettingspray komt, volgens mij niet namelijk, je smeert je ketting namelijk om de binnenkant van de rollen te smeren, en niet de binnenkant van je schakels, omdat daar je kettingspray niet komt, of iig niet genoeg ivm de hoeveelheid die je daar wegspuit, plus er komt water achter je O-ringen, en dat gaat daar niet makkelijk weg, dus roest.

Klopt als een bus. *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan