ketting blackbirdje..

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.785
149
A.
dudez,

ik heb gister me ketting gespannen, en ik kwam erachter dat die in het rooie gebied kwam met replace chain enzo...

volgens het woordenboek :9 (waar ik ook snelle luier in gevonden heb) moet ik dat ding vervangen...

a: welk merk/type moet ik hebben?
b: kost dat?
c: wie is het goedkoopste omdat er onder te laten zetten?

thnx :)
 
het probleem is dat er verschillende merken zijn...

maar ook verschillende prijzen.
ik had jossmit gebeld en die had een:

DID ketting liggen, €303,-

keek ik ff op louis.nl een set van regina ofzoiets, €185,- en er was er ook nog een van €249,-

er stond niet bij of dit incl tandwielen was...en dit is ook nog ex. montage...

303 euro + 54 euro montage...is 750gld om ff een ketting en tandwielen te vervangen...
dat zijn prijzen...dat vind ik dus 3x niks!

vandaar mijn vraag dus... :)
 
denk dat je'n beetje op het verkeerde been zit.. ketting zelf is niet rood, maar markeerder aan de kleurcode (groen -> rood) aan de kettingspanner komt in de geburen van het rood.

Ah, op die manier. Zit bij mij dacht ik geen kleurtje, zal em nog wel eens schoon gaan maken ;)
 
nee maar 750 gld....dat ga ik echt NIET betalen...
of hij moet 40.000km meegaan... :)

want nu heb ik 17000km met een ketting gedaan...dat vind ik niet heeeeel veel...
of ligt dat aan mij(n)(rijstijl)?
 
17000 km is inderdaad niet veel. Doe je wel wat aan onderhoud?
Mijn ketting is na 25000km nog niet aan het eind van zijn latijn, terwijl ik toch meer vermogen heb (en ook niet te beroerd ben om dit te gebruiken) ;)
 
Laatst bewerkt:
om de 300 a 400 km ff smeren...
zit van fabriek af standaard honda ketting op...

maar ik wil ook nog wel eens wheelien een een burnout maken...en dat schijnt ook niet fijn te zijn voor je ketting :)

Op donderdag 13 juni 2002 13:48 schreef Jeroen12 het volgende:
17000 km is inderdaad niet veel. Doe je wel wat aan onderhoud?
Mijn ketting is na 23000km nog niet aan het eind van zijn latijn, terwijl ik toch meer vermogen heb (en ook niet te beroerd ben om dit te gebruiken) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan