Ketting CBR 600FS

Tomz

Die hard MF'er
11 jul 2009
283
0
Roosendaal
Hej allemaal,

Ik heb op mijn Honda cbr 600FS sinds 2 weken een nieuwe kettingset + tandwielen erop liggen, omdat de vorige set "ovaal" was geworden. Nu heb ik pas 1000km gereden met deze set, staat die ketting alweer retestrak, geen speling meer :S

iemand een idee hoe dit kan komen?
 
het komt wel vaker voor dat de ketting op verschillende punten een andere spanning heeft.
dus als je het wiel draait, dat op het ene punt de ketting strakker staat, dan op het andere punt.
je moet er ook rekening mee houden als je de ketting spant.
zolang je er tijdens het rijden niets van merkt, is er niets aan de hand.
 
die kettingset is net nieuw, dus zal als het goed is overal even lang staan. dat verschillende spanning op verschillende punten komt pas naarmate je ketting gaat slijten.

ik denk dat je de moer van je achteras niet goed vastgezet hebt, en dat het achterwiel nu verder naar achter staat.

ligt eraan wat voor kettingspanners je hebt of dit mogelijk is, ik weet niet hoe ze er op een cbr600f uit zien.

probeer je wiel iets naar voren te stellen zodat je ongeveer 3cm speling op je ketting hebt.

edit: of de garage
 
Laatst bewerkt:
Zou wel eens kunnen, zit ook een nieuwe achterband op sinds toen, rij m dan maar ff langs de garage heb zelf nog geen paddock standaard :)
thx voor de info, d8 dat ik misschien iets fout deed tijdens t rijden ofzo :P
 
Zou wel eens kunnen, zit ook een nieuwe achterband op sinds toen, rij m dan maar ff langs de garage heb zelf nog geen paddock standaard :)
thx voor de info, d8 dat ik misschien iets fout deed tijdens t rijden ofzo :P

je hebt geen paddock nodig om je ketting te verstellen :)
het is heel simpel. nog geen 2 minuten werk.
zorg wel dat je wiel recht in je achterbrug staat.
(markeringsstreepjes aan beide kanten ter hoogte van je achteras)

ik zou niet gaan rijden als de ketting echt strak staat, kans dat ie knapt, met alle gevolgen van dien..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan