Ketting geleider blokje gs500

jonavanmona

Rookie
3 nov 2009
7
0
Goedemiddag!

hier gaat het om:
fotokm.jpg


Ik heb een GS500 uit 91, waarvan ik laatst de begrenzer er uit heb gehaald.
Vraag me niet hoe, maar na het weer in elkaar zetten had ik een klein blokje over (zie foto).

Nu maakt hij een raar onregelmatig tikkend geluid bij kracht op de motor, harder in lage versnellingen.

het blokje lijkt op een stukje kettinggeleider, maar ik kan niet vinden waar het hoort!
Ook nergens op internet.
Ik dacht eerst de standaard, maar daar zie ik ook niet waar hij kan horen te zitten..

iemand een idee?
 
is het rubber of nylonachtig?

als het rubberachtig is kan het ook een buffertje van het een of ander zijn...

voor een kettinggeleider issie wat aan de korte kant denk ik...

zomaar een vraagje, heb je tijdens de werkzaamheden toevallig je uitlaatbochten losgehad?

zoja, ga daar maar eens zoeken naar het getik ;) (lekke uitlaat-pakking)
 
Laatst bewerkt:
het voelt aan als gewoon rubber, net als de ketting geleider

mijn kettinggeleider voelt aan als hard kunstof, nylonachtig....

ik denk dat het een buffertje is voor wat tupperware oid...

of: wat mischien meer mogelijk is, een buffer tussen frame en tank.... op mijn yamaha zitten daar soortgelijke rubber blokjes tussen...

dit is een kettinggeleider van een gs500:
217-8339-ChainGuide-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
het voelt aan als gewoon rubber, net als de ketting geleider
Het is een crappy foto (veel te dichtbij zonder macro-functie, je had je telefoon beter wat verder weg gehouden), maar volgens mij is het een trillingsdemper van je benzinetank.

Op deze foto zie je afdruk nog op het frame (in het verlengde van de hamersteel):

kleppenstellen011gc5.jpg
 
Laatst bewerkt:
hmm mijn kettinggeleider is wel buigzaam, dat voel ik aan de achterste uiteinden.
de groefjes passen ook precies op de ketting.

tupperware?

kappenzooi...

maargoed, zoals je ziet is je gelijder 1 stuk kunstof....
een blokje kan ik er niet aan ontdekken,

ga eens zoeken onder je tank of daar ergens nog zon blokje te vinden is...

dat je ketting er precies op de groeven past is dan wel opmerkelijk overigens...

ehhe rubbertje van onder tank, zie bovenstaande pic, dit bevestigd mijn vermoeden :)
mystery solved :+



alleen blijf je over met het getik bij belasting van je blok.... :X
zoals je het omschrijft, zou dat mogelijkerwijs een probleem met je bigend kunnen zijn...
laat daar een mens met verstand even naar luisteren, want als je ermee doorijdt, en het blijkt je bigend te zijn, heb je voor vele 100-en euros blokschade...
 
Laatst bewerkt:
ok het is inderdaad een crappy foto, i agree, kut iphone:)

rubbertje lijkt dan inderdaad van onder de tank te komen.. dat zal ik zsm even nakijken.

Vervelende is dat ik nog wel met die tik zit..
 
het is inderdaad het rubbertje van onder de tank, ik zie hem aan de ene kant zitten en de andere niet. thx!

het is volgens mij geen bigend (stationair prima en stil in de remmen gas hoor je niets).
Je hoort ook niets als je wat doortrekt op de middenstandaard). ik zal dat nog eens bij de dealer verifieren.

vandaar dat ik dacht dat dat blokje misschien verhinderde dat de ketting tegen de standaard aan liep oid.
 
het is inderdaad het rubbertje van onder de tank, ik zie hem aan de ene kant zitten en de andere niet. thx!

het is volgens mij geen bigend (stationair prima en stil in de remmen gas hoor je niets).
Je hoort ook niets als je wat doortrekt op de middenstandaard). ik zal dat nog eens bij de dealer verifieren.

vandaar dat ik dacht dat dat blokje misschien verhinderde dat de ketting tegen de standaard aan liep oid.
ok mooi dat we van dienst hebben kunnen zijn, veel :] -plezier
 
Terug
Bovenaan Onderaan