Ketting geleider KTM 530 voor SM wielen

zou al beginnen vermoeden dat het achterwiel teveel naar links is gespaakt.

mijn 5" behr past zonder probleem, ruimte tussen de ketting en band is wel minimaal maar het is niet dat de band de ketting opzij duwt zoals in jouw geval, dat klopt zowiezo niet. velg laten uitspaken naar rechts zou mijn eerste idee geweest zijn.

kettinggeleider komt idd van een 625 smc. de kettingrail moet je gewoon iets inkorten en dan de geleider zelf monteren met 1 van de bestaande moeren van de kettingrail, voor de tweede moer een gat boren en draad tappen.

dat stukje plastic dat ze op een smr gebruiken is niks waard, heb het ook gehad. kost misschien niet veel maar als de ketting paar keer heen en weer beweegt wreet die de geleider binnen de kortste keren kapot. bij die smc geleider heb je een stalen beugel en 2 vervangbare geleiderstukken, je moet zelfs je ketting niet los te maken om die te monteren.
 
En hoeveel ruimte hebben jullie (precies met aub) tussen de ketting en het buitenste randje van de velg? Alvast bedankt!
 
Dat denk ik ook. Wel heb ik vandaag bij een Husqvarna staan kijken met een 5 J achtervelg en een 160 band er op. Hier zat ook een Ketting geleider op en dat was nodig ook. De ketting stond bijna net zo als die van vincenthermes
Zelf ook nog even een fototje gemaakt van mijn situatie.

full


Misschien zouden er wat meer mensen die al een ketting-geleider er op hebben zitten deze ook even willen posten (fototje dan natuurlijk) Dan kunnen we een beetje een iedee krijgen van de mogenlijklheden.

gr, Look.
 
Laatst bewerkt:
En hoeveel ruimte hebben jullie (precies met aub) tussen de ketting en het buitenste randje van de velg? (Mensen met een KTM 530 en 5inch velg) Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
En hoeveel ruimte hebben jullie (precies met aub) tussen de ketting en het buitenste randje van de velg? Alvast bedankt!

Tussen de ketting en de vlgrand zit bij mij 13mm. Tussen de band en de ketting 2mm. Wel gaat het hier om een 4.5 J maat velg.

gr, Look.
 
En hoeveel ruimte hebben jullie (precies met aub) tussen de ketting en het buitenste randje van de velg? Alvast bedankt!

kan ik nu niet nagaan want m'n moto ligt nog volledig uit elkaar

dat de band wat tegen de ketting loopt tijdens het rijden is geen drama. mijn ketting loopt net niet tegen de band (< 1 mm speling) als er een intermediate op ligt maar dat is bij stilstand. als de ketting tijdens het rijden wat heen en weer beweegt wreet die toch redelijk in de band. met die smc kettinggeleider is dat wel nog iets gebeterd.

de ketting mag gewoon niet opzij geduwd worden zoals in jouw geval, daarom dat ik zeg dat jouw velg waarschijnlijk niet goed uitgespaakt is en teveel naar links staat. spaak die dus gewoon wat naar rechts uit en je probleem is opgelost.

img1132c.jpg

dsc029652.jpg
 
Laatst bewerkt:
En hoeveel ruimte hebben jullie (precies meten aub) tussen de ketting en het buitenste randje van de velg? (Mensen met een KTM 530 en 5inch velg) Alvast bedankt!

Nog iemand?
 
Laatst bewerkt:
Dat denk ik ook. Wel heb ik vandaag bij een Husqvarna staan kijken met een 5 J achtervelg en een 160 band er op. Hier zat ook een Ketting geleider op en dat was nodig ook. De ketting stond bijna net zo als die van vincenthermes
Zelf ook nog even een fototje gemaakt van mijn situatie.

[afbeelding]

Misschien zouden er wat meer mensen die al een ketting-geleider er op hebben zitten deze ook even willen posten (fototje dan natuurlijk) Dan kunnen we een beetje een iedee krijgen van de mogenlijklheden.

gr, Look.


Deze foto heb ik gemaakt van de KTM van Hiemer, Hij gebruikt een 5,5j brede achtervelg.

Ik heb zelf een kettingeleider gemaakt voor onze CRF450. Hierin zit een 5,5j DID dirtstar velg.

Het is allemaal ook wel erg afhankelijk van het merk/type wiel en band dat je gebruikt. Een DID dirtstar velg heeft dikkere/sterkere randen dan een Excel en is daar dus iets breder. Een 170 Dunlop supermoto slick is valt smaller dan een 165 Bridgestone!

Er zit ook veel verschil in een ketting, een goed merk O of X ring ketting is lang niet zo slap dan een goedkope, en slaat dus minder in je band/velg.

De ketting slaat ook vaak aan de onderkant in je velg bij het afremmen op de motor. Daar heeft de KTM van Hiemer ook een dikke geleider.
full
 
En hoeveel ruimte hebben jullie (precies meten aub) tussen de ketting en het buitenste randje van de velg? (Mensen met een KTM 530 en 5inch velg) Alvast bedankt!

Nog iemand?
 
waarom moet je dat nu per se weten? spaak die velg ongeveer een centimeter of zoveel dat nodig is naar rechts en je probleem is van de baan... zijn geen dingen waar je nadelige effecten van ondervindt tijdens het rijden.

je kan je vraag blijven herhalen maar je zal er niks wijzer mee worden. uitspaken en rijden, done.
 
Laatst bewerkt:
Heb me wiel terug gestuurd, maar dan kan ik zeggen hoe hel wel moet snap je? ;) Straks krijg ik weer een wiel wat niet past en daar zit ik niet op te wachten.
 
Probleem is al bekend, was inderdaad verkeert gespaakt, en er zaten te korte spaken in om naar rechts te spaken. Zijn nu besteld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan