Drinkyoghurt
MF veteraan
- 19 apr 2007
- 25.550
- 3
Mijn motor heeft een nieuw kettingsetje nodig. De kettingwielen worden sowieso AFAM, maar over de ketting zelf ben ik nog niet uit. Ik twijfel nog tussen een DID 525 VM2, DID 520 VMZ-X, DID 525 VMZ-X en een AFAM XS ketting.
De eerste twee kettingen kosten nagenoeg evenveel en hebben dezelfde slijtageindex en "tensile strength" ( 38,9kN ), de andere twee zitten daar iets boven, met ongeveer 46kN, maar kosten ook gelijk zo'n goede 100 euro meer.
OEM set is sowieso uitgesloten, omdat die 350 euro kosten
De set met de zwaardere kettingen kosten 250~270 ?
en de set met de "goedkopere" kettingen zijn ~200 (hangt er tevens ook vanaf welke ik pak, de 520 kettingwielen zijn bijv. ook goedkoper, omdat die ook op de 916 e.d. gebruikt worden.
Reden waarom ik het vraag is omdat er overal verschillende setjes met verschillende kettingen worden aangeboden, en ik van Ducati niet weet welke ketting ze OEM leveren, alhoewel dat ook niet veel soeps zal zijn aangezien het na 16k km al op is.
De enige gebruikservaring die ik heb gekregen is van een racer die de 520 VMZ-X ketting gebruikt(krachtigere motor ook) en daar 16k km mee vooruit kan.
Ik ben geen dief van mijn eigen portemonnee, maar heb liever ook geen gat in m'n carter straks, dus wat is wijsheid?
De eerste twee kettingen kosten nagenoeg evenveel en hebben dezelfde slijtageindex en "tensile strength" ( 38,9kN ), de andere twee zitten daar iets boven, met ongeveer 46kN, maar kosten ook gelijk zo'n goede 100 euro meer.
OEM set is sowieso uitgesloten, omdat die 350 euro kosten
De set met de zwaardere kettingen kosten 250~270 ?
en de set met de "goedkopere" kettingen zijn ~200 (hangt er tevens ook vanaf welke ik pak, de 520 kettingwielen zijn bijv. ook goedkoper, omdat die ook op de 916 e.d. gebruikt worden.
Reden waarom ik het vraag is omdat er overal verschillende setjes met verschillende kettingen worden aangeboden, en ik van Ducati niet weet welke ketting ze OEM leveren, alhoewel dat ook niet veel soeps zal zijn aangezien het na 16k km al op is.
De enige gebruikservaring die ik heb gekregen is van een racer die de 520 VMZ-X ketting gebruikt(krachtigere motor ook) en daar 16k km mee vooruit kan.
Ik ben geen dief van mijn eigen portemonnee, maar heb liever ook geen gat in m'n carter straks, dus wat is wijsheid?
Laatst bewerkt: