Ketting inkorten > merk onbekend

MIOB

MF veteraan
18 sep 2004
12.215
46
Ik heb een motor (CB750) gekocht waar een ander achtertandblad op zit (kleiner) zonder dat de kettinglengte is aangepast. Ik kan nergens op de ketting een merknaam vinden.

Is het mogelijk deze ketting korter te maken zonder een nieuwe schakel? Zolang je hem korter maakt lijkt mij (geen ervaring mee, dus misschien zeg ik iets heel doms) dat je er gewoon op 1 plek een nieuw asje in moet persen/klinken zodra je hem op lengte hebt. Of heb je daar ook aleen merknaam voor nodig?

'Gewoon' een nieuwe ketting plaatsen vind ik op dit moment een te dure optie. Ik weet nog niet of de motor überhaupt rijdt (blok draait wel), dus voor ik er groot geld tegenaan ga gooien wil ik dat eerst weten en daarvoor zal onderandere toch echt die ketting korter moeten.
 
ketting in de bankschroef en met een drijver 2 pennen eruit slaan. (afhankelijk van hoeveel schakels eruit moeten)
En dan weer aan elkaar klinken :)

Ik zou niet weten waarom dat met een merkloze ketting anders zou zijn dan met een merkketting.
 
De lokale motorzaak wilde er niet an beginnen iig.

@ daf: Thanx. Ik ga eerst kijken naar een groter achter tandiewl, dat wil ik sowieso wel, en dan dat eens proberen.
 
Heb je echt de ruimte om er twee schakels tussen uit te halen? Je moet twee dunne stukken hebben voor de sluiting (die is dik) dat lukt je alleen maar door er 3 stukjes tussen uit te halen en 1 sluitschakel terug te zetten.

Ik denk dat een origineel achter kettingwiel praktischer is, mocht de ketting verder als nieuw zijn (kan je de ketting achterop het achterste kettingwiel los kunt trekken van het kettingwiel?) maar persoonlijk zou ik eerder zeggen oprijden en dan vervangen voor een set met originele maten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan