Ketting invetten met WD40 kan dat?

glitch

MF'er
6 nov 2003
168
0
Dordrecht
Ben me motor aan het poetsen zodat die straks weer een hoog posergehalte heeft echter is mijn vraag omdat overal water is gekomen kan ik dat of mag ik dat inspuiten met wd40 kan dat kwaad?
 
WD 40 maakt prima schoon, en heeft ook een smerende werking,als zodanig zul je er best een dagje mee kunnen rijden, zeker omdat je waarschijnlijk toch een O-ring ketting hebt.
Probleem is echter dat WD 40 na 2 kilometer overal zit behalve op je ketting.....
Het kleeft niet genoeg en zal bij het rijden dus van je kettingwiel afgeslingerd worden.

Gewoon rijden dus en bij een groot benzinestation een busje kettingspray halen....

ZXR
 
Ik weet niet meer waarom maar het was zelfs slecht om WD40 te gebruiken. Gebruik de zoekfunctie eens. Ik geloof dat Klinkschakel en Paul Ritzen het wel in een topic hebben uitgelegd.
 
ik heb het één keer gebruikt om m'n ketting in te vetten, en na een half uurtje rijden was m'n halve achterband ook ingevet, en dan wel op het loopvlak van de band, lekker glibberen :] .
beetje link dus, beter even een busje kettingvet ergens halen.
 
Voordat ik deze motor met kardan had smeerde ik mijn motor met lekker dikke versnellingsbak olie, een sae 80/90 werkte perfect en tijdens hard rijden vloog het niet om mijn oren............. :}
 
NEEEEEEE!
WD40 ontvet. Das nie goed!
Nooit risico's nemen, waarom zou je? Ketting is duur en essentieel
voor het vermogen dat uiteindelijk op je achterwiel komt.

In nood motorolie gebruiken.
 
Jezus binekort remmenreiniger op je ketting..? wordt die ook mooi schoon van..vooral die rubbertjes.. ;)

nu ff serieus:

in de diesel en binnen 10 minuten met compressed air schoonblazen anders zijn die o ringen naar de kloten...


of kerosine..

of normale kettingreiniger...

hierna motorfietsolie of...wit kettingvet (bij safe)
 
Terug
Bovenaan Onderaan