Ketting jankt na vervangen ketting/tandwielen

Gwiedert

motor detective
6 dec 2019
3.774
4.699
Ik heb gisteren een nieuw tandwiel en kettingset op mijn Tracer 900 '17 gezet.
Gisterenavond merktte ik al bij een klein rondje dat de ketting begon te janken boven de 50km/u en het aanzwelde tot ik het niet meer hoorde door de windruis.
Nu dacht ik aanvankelijk dat het kwam doordat de ketting te strak stond. Vandaag de ketting wat losser gezet naar 30mm op de sidestand zonder persoon op de motor.
Nog steeds is echter het gejank te horen alhoewel het wel minder lijkt.
Alles terug gemonteerd op de juiste wijze.
Het oude tandwiel heeft een borst, de nieuwe niet.
20200611_180955.jpg

Iemand eenzelfde ervaring of is dit een bekend verhaal?
 
Heb je ook weleens gecheckt of deze methode goed werkt of is het meer voor je gevoel?
Er zetten hier meerdere mensen vraagtekens bij en dat is niet voor niets.
Niet gecheckt nee. Lijkt me onnodig, er rijden wereldwijd duizenden tracers probleemloos rond die allemaal de standaard aflezing gebruiken om de ketting te spannen. De extra stap die ik nu neem door met de schuifmaat te meten vind ik meer dan genoeg.
 
Die onderdelen zijn allemaal gietstukken, niet precisie gefreesd, als je persé iets met precisie wilt meten moet je kijken of de afstand tussen achter-as en achterbrug-as aan beide kanten gelijk is, dat is het enige waar je zeker van uit kunt gaan..
niet anal gaan he. Schuifmaat vergelijk is beterder dan streepjes op achterbrug (wat de fabrikant voorschrijft)
Dat jouw anal ding beterder is ja, maar er zijn maar verrot weinig van de grote passers in nl
 
Die onderdelen zijn allemaal gietstukken, niet precisie gefreesd, als je persé iets met precisie wilt meten moet je kijken of de afstand tussen achter-as en achterbrug-as aan beide kanten gelijk is, dat is het enige waar je zeker van uit kunt gaan..
neuh, het benadert het wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan