Ketting klinken Zeewolde

Robert.v

MF veteraan
12 feb 2005
10.701
528
Zeewolde
zoals jullie kunnen lezen in dit topic:

Dat is pech.....Schakel weg. :(

is vandeweek mijn ketting gebroken waardoor ik genoodzaakt was thuis de set te vervangen ipv naar de motorzaak te rijden.

heb zojuist een complete nieuwe set gemonteerd maar ipv een sluitschakel met visje hebben ze mijn vriendin een klinkschakel meegegeven. :P

de vraag is nu eigenlijk:
wie in de buurt van zeewolde heeft een kettingpons en heeft tijd en zin om de ketting te klinken voor me?

alles is kant en klaar.
en bier staat koud.

:)
 
Oh even voor de duidelijkheid Robert heeft zelf gebeld voor een ketting met sluitvisje en die hadden ze niet (hebben ze hem al van te voren verteld). Hij mag het bij deze dus niet in mijn schoenen schuiven....

Gluiperd! :(

De vriendin van.... :W
 
Oh even voor de duidelijkheid Robert heeft zelf gebeld voor een ketting met sluitvisje en die hadden ze niet (hebben ze hem al van te voren verteld). Hij mag het bij deze dus niet in mijn schoenen schuiven....

Gluiperd! :(

De vriendin van.... :W


hehe :P

gewoon even langs een motorzaak fietsen en een sluitschakel met visje halen, die erop zetten, rustig naar de motortoko en laten klinken. Helaas is den haag net ff te ver weg om heen en weer te rijden nu ;)


edit: dit is toch die 25kw bandit die toen niet meer wilde starten bij de benzinepomp toen we naar assen reden?
 
als( met een hoofdletter) je het zelf geklonken hebt en je vertrouwd het niet helemaal kan je rustig rijdend naar je dealer ff na laten klinken.
 
Ik heb nog helemaal niks geklonken, ik heb hem in elkaar gezet en het voorste plaatje erop gedrukt.
K heb nix om te klinken
 
Ik heb nog helemaal niks geklonken, ik heb hem in elkaar gezet en het voorste plaatje erop gedrukt.
K heb nix om te klinken
ff waterpomptang ( of andere grote tang met smalle bek ) op het plaatje zetten, met de bek precies tussen de uitsparing waar die pinnetjes doorheen horen te komen en flink knijpen. Pinnetjes komen erdoorheen en die dus op boven beschreven wijze klinken. Misschien ook af en toe tijdens erop knijpen de beide buitenzijden van het plaatje aanknijpen zodat'ie er recht opgaat.

hmmm, makkelijker te doen dan te beschrijven ;)
 
Man, zo hebben ze hele schepen in elkaar gezet, waaronder de Titanic en de Bismarck.

























Hmm..... bij nader inzien, misschien niet zo een goed voorbeeld..... :+
 
plaatje zit er op max :)

maar dat klinken met 2 hamers zie ik niet zo zitten.
Tja, dan moet je het niet doen ;) Ik doe het al jaren zo, pasgeleden nog gedaan met de nieuwe ketting voor de Hyosung.

Ik hèb overigens wel èrgens een kettingpons/klink apparaatje, ooit gekocht, zou eens moeten zoeken ( staat wel afgetekend op m'n gereedschapbord, maar hangt er niet :? )
 
Tja, dan moet je het niet doen ;) Ik doe het al jaren zo, pasgeleden nog gedaan met de nieuwe ketting voor de Hyosung.

Ik hèb overigens wel èrgens een kettingpons/klink apparaatje, ooit gekocht, zou eens moeten zoeken ( staat wel afgetekend op m'n gereedschapbord, maar hangt er niet :? )


als je nou morgen langs komt dan mag je op mijn ketting slaan.

deal?

:+
 
ik kon hem lenen van de motorzaak bij mij, en idd als je het niet zelf kan/vertrouwd zet er ff een visje op, en sukkel lekker naar de dichtbijzijnste motorzaak, kan je weer rijden.
Maar blijf er niet mee rijden (met dat visje) heb er 2 jaar geleden een gat in mijn blok mee geslagen, dat was minder leuk :(

full




[me] doet nog steeds pijn om te zien, schade was bijna 400 euro[/me]
 
Man, zo hebben ze hele schepen in elkaar gezet, waaronder de Titanic en de Bismarck.

Hmm..... bij nader inzien, misschien niet zo een goed voorbeeld..... :+

maar die klinknagels waren dan wel eerst ff roodgloeiend gestookt en dan klinkt het wel ff makkelijker.

is overigens een kunst die nog maar op 2 werfen in NL beheerst wordt


back o topic O-)
 
nou ik heb het met de hamers geprobeerd en ik ben heeel langzaam naar de motorzaak gereden.

alles is weer in orde.
wat een verschil zeg, wat rijd dat lekker vloeiend.

met de oude ketting was het bij gas geven altijd ff een schok en een zooitje trillingen in mijn steppie.


:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan