Ketting klinken

gixxer2001

MF'er
17 nov 2002
194
0
spijkenisse
Hallo, heeft een van julie ervaring met die kettingklink apparaten die je op internet bij louis en dergelijke kan bestellen?
Wil er namelijk ook een bestellen, maar dan moet ik wel weten of ze goed werken.
Ik heb namelijk geen zin om een profesioneel apparaat te kopen voor meer dan 150 euro voor die ene keer per jaar dat ik hem gebruik.
 
Yep. NOOIT visjes gebruiken.

Heb ook visjes gehad op mijn 530 ketting. Ben er al 2 verloren :? :?
Ketting blijft trouwens ook wel aardig zitten zonder visje . Ik heb er nu 2 losse borgclips om zitten.Klinkschakel is overigens niet meer leverbaar voor dit type ketting(RK50)Heeft blijkbaar lang ergens in een schuur gelegen voor ie op mijn motor kwam.


Frans
 
Eerst de ketting op maat zetten en kijken welke schakels eraf moeten.

Dan met bijv. waterpomptang schakel eropdrukken en zo naar motorzaak.

Als je de schakelpinnen kan doorboren heb je een imitatieketting.

Ha ook een een immitatieketting aangesmeerd gekregen door die klootzak van een NeBe Motoren in Velp en dat heeft me flink veel geld gekost.

Gaat even goed zo'n immitatie, maar op den duur met beetje gas geven slaat de hele zooi dwars door het karter heen en da kost geld. Overigens wou meneer mij niet tegemoet komen. NeBe = neenee, nooit naartoe gaan! (zitten in Velp nu tegenwoordig, lekker laten zitten)
 
Anders knal je er ff een vissie op en kom je bij mij langs. regelen we het ff.

Ik werk met dat ding van DID, en is echt super.
Makkelijk erop, en net zo makkelijk eraf.

Vind kettingen altijd net als banden en remmen, moet je niet mee klooien!!
 
Was vandaag ook ff bezig met de ketting en tandwielen.
Alleen zit de moer bij de achteras vreselijk vast en krijg em met geen mogelijkheid los.. -O-

Weet iemand hoeveel uur men rekent bij de garage voor het verwisselen van een setje ketting+tandwielen?
 
Was vandaag ook ff bezig met de ketting en tandwielen.
Alleen zit de moer bij de achteras vreselijk vast en krijg em met geen mogelijkheid los.. -O-

Weet iemand hoeveel uur men rekent bij de garage voor het verwisselen van een setje ketting+tandwielen?

Ik denk dat een stukje pijp om je ratel of T-stuk te verlengen goedloper is dan de minimaal 65 euro/pu werkplaatstarief(zal wel een uurtje duren)


Frans
 
Tot welk vermogen en koppel moet je er wel bijzetten.


Licht toe, mi bepalen pennen en schalmen de sterkte.
Visje is bij motoren waarbij een ketting geleider gebruikt wordt vaak problematisch omdat hierbij de kop van de schakel wat hoger ligt en ook wat eerder afslijt. Voor de rest snap ik dus niet waarom dat slechter zou zijn.
 
Ik denk dat een stukje pijp om je ratel of T-stuk te verlengen goedloper is dan de minimaal 65 euro/pu werkplaatstarief(zal wel een uurtje duren)


Frans

omg waarom zetten mensen tog altijd een pijp op hun ratel |( daar mol je de beste ratels nog mee. :X

als er meer kracht geleverd moet worden moet je een wringijzer pakken ipv ratel :Y

Zelf kreeg ik hem ook niet los thuis, (achterbrugmoer 36mm) toen maar ff naart werk gereden en de luchtsleutel gepakt :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan