Ketting Klinken

HiSpEM

Die hard MF'er
17 mrt 2008
752
0
Hengelo
Hallo Mede MF'ers


Ik heb een vraag. Ik heb dus voor mijn motor, Suzuki GS500E, een ketting besteld. Deze moet nog geklonken worden. Nu is het eerste wat mij opviel, nadat ik mijn klinkgereedschap gemold heb ;( , dat bij een normale ketting er 2 gaatjes in de 2 pennetjes zitten van de sluitschakel. Hier past de klinker mooi in. Nu heb ik dat bij mijn ketting niet, de pennetjes zijn volkomen vlak. Ik heb dus mijn klinkgereedschap gemold door hem erop te zetten, te persen en omdat hij zich dus niet kon centreren is hij erafgeschoten en kapot gegaan. 55 euro naar de maan.

Nu is mijn vraag of iemand misschien weet of deze ketting nog geklonken moet worden en hoe dat gedaan moet worden.

Groetjes

HiSpEM
 
Zeker geen DID-ketting. Je kan het doen met een drevel en een hamer. Schuine kanten eraan meppen.

Yo Beunhaas, ja ik zat hier al een beetje aan te denken, maar waarom maken ze hier geen puntjes in die sluitschakel dan, stelletje prutsers ofniet. Volgende keer wel DID dus!

P.S. Lekker meppen vanavond }) }) })
 
Laatst bewerkt:
Laat me raden, Regina?

Ik weet eigenlijk niet wat voor merk het is, het enige wat ik weet is dat die pennen kneiterhard zijn :P


full


Deze is het.
 
Weet trouwens hoe men zo'n ketting normaal klinkt. Bij een did ketting zit er op de klinkschakel 2 pennetjes met 2 inkepingen voor het centreren van het klinkgereedschap, hoe doet men dit dan als die centreerinkepingen er niet zitten? Is daar ook weer een speciaal gereedschap voor?
 
Weet trouwens hoe men zo'n ketting normaal klinkt. Bij een did ketting zit er op de klinkschakel 2 pennetjes met 2 inkepingen voor het centreren van het klinkgereedschap, hoe doet men dit dan als die centreerinkepingen er niet zitten? Is daar ook weer een speciaal gereedschap voor?

Zoals Rambabbel al zegt: ja. Laatst een DID-ketting gemonteerd op mijn fietsje en kon mijn klinkertje nergens vinden. Van narigheid het gedaan met een moer, boutje en poelietrekker B| Dan pas leer je goed gereedschap te waarderen, een half uur lang rotzooien om het voor elkaar te krijgen :Z
 
Die slaat 4 kleine schuine kantjes aan de pen, precies zoals de andere schakels als je het goed doet. Weet niet waar je die kunt krijgen, wij hebben er 1 van Regina op het werk.

Ok, ik heb gisteren een flinke bonk staal achter de pennen gezet, en heb met een drevel de boel platgeslagen. Werkt wel goed opzich, vanmiddag ga ik nog ff klinken bij de dealer, dit kon gratis, dus voor de zekerheid })
 
De winkel zal wel niet prutsen.
Anders zou hij hem er niet zo opzetten lijkt me.
Zit perfect en goed.
Zo een ding is ook niet alles volgens sommige mensen.
Kreeg al een waarschuwing bij uitleg dat dat persding makkelijk kan breken...
 
~
Hallo Mede MF'ers


Ik heb een vraag. Ik heb dus voor mijn motor, Suzuki GS500E, een ketting besteld. Deze moet nog geklonken worden. Nu is het eerste wat mij opviel, nadat ik mijn klinkgereedschap gemold heb ;( , dat bij een normale ketting er 2 gaatjes in de 2 pennetjes zitten van de sluitschakel. Hier past de klinker mooi in. Nu heb ik dat bij mijn ketting niet, de pennetjes zijn volkomen vlak. Ik heb dus mijn klinkgereedschap gemold door hem erop te zetten, te persen en omdat hij zich dus niet kon centreren is hij erafgeschoten en kapot gegaan. 55 euro naar de maan.

Nu is mijn vraag of iemand misschien weet of deze ketting nog geklonken moet worden en hoe dat gedaan moet worden.

Groetjes

:+ Kijk eens bij de active kettingpons topic :+
 
Laatst bewerkt:
en hoe weet je dan dat je hem niet te vast draaid met een pons?

Met een goede pons kún je hem niet te vast draaien, daar zit namelijk een uitsparing in voor de pennen, zodat die niet verder kunnen.

De winkel zal wel niet prutsen.
Anders zou hij hem er niet zo opzetten lijkt me.
Zit perfect en goed.
Zo een ding is ook niet alles volgens sommige mensen.
Kreeg al een waarschuwing bij uitleg dat dat persding makkelijk kan breken...

"De winkel" :?

Kan me echt niet voorstellen dat ze in een proffesionele motorwerkplaats met 2 hamers gaan klinken... :N :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan