Ketting Klinken

HiSpEM

Die hard MF'er
17 mrt 2008
752
0
Hengelo
Hallo Mede MF'ers


Ik heb een vraag. Ik heb dus voor mijn motor, Suzuki GS500E, een ketting besteld. Deze moet nog geklonken worden. Nu is het eerste wat mij opviel, nadat ik mijn klinkgereedschap gemold heb ;( , dat bij een normale ketting er 2 gaatjes in de 2 pennetjes zitten van de sluitschakel. Hier past de klinker mooi in. Nu heb ik dat bij mijn ketting niet, de pennetjes zijn volkomen vlak. Ik heb dus mijn klinkgereedschap gemold door hem erop te zetten, te persen en omdat hij zich dus niet kon centreren is hij erafgeschoten en kapot gegaan. 55 euro naar de maan.

Nu is mijn vraag of iemand misschien weet of deze ketting nog geklonken moet worden en hoe dat gedaan moet worden.

Groetjes

HiSpEM
 
Ik ben trouwens ondertussen bij de winkel geweest om de ketting te laten klinken. Dat apparaat wat hij gebruikte was vrij fors en kost via internet een dikke €200, dus dat is een beetje te veel van het goede vind ik. De ketting heeft nu idd 4 schuine kantjes en het ziet er netjes uit. Wat mij alleen wel tegenviel, is dat meneer de ketting naar het tandwiel bracht, het gereedschap er op zette, en begon te rammen als een gek B| . Ik dacht bij mezelf, shit, zielig tandwiel :') .

:W
 
Laatst bewerkt:
Ik ben trouwens ondertussen bij de winkel geweest om de ketting te laten klinken. Dat apparaat wat hij gebruikte was vrij fors en kost via internet een dikke €200, dus dat is een beetje te veel van het goede vind ik. De ketting heeft nu idd 4 schuine kantjes en het ziet er netjes uit. Wat mij alleen wel tegenviel, is dat meneer de ketting naar het tandwiel bracht, het gereedschap er op zette, en begon te rammen als een gek B| . Ik dacht bij mezelf, shit, zielig tandwiel :') .

:W

Je moet het gereedschap ook niet op het tandwiel zetten.
De massa van het klinkapparaat is groot genoeg om een reactiekracht te geven zodat de ketting goed geklonken wordt.
Dit werkt echter niet goed als je een te zware hamer gebruikt. Dan sla je je klinkapparaat gewoon weg. Om dit te voorkomen zal de "monteur" de klinkschakel op het tandwiel gezet hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan