Ketting klinken

12 mrt 2013
217
0
Den Haag
Wie heeft ervaring met het klinken van een ketting?
Mijn ketting schakeltje is niet goed geklinkt en daardoor is hij losgeschoten.
Heeft iemand gereedschap of een pers om mijn nieuwe schakeltje te klinken?
(Omgeving Den Haag)
 
heb er ooit 1 snel moeten vervangen zonder materiaal en heb de bekken van een vise-grip tang smaller geslepen zodat ik de schakel kon klemmen. Stuk hout achter de ketting ter hoogte van band en dan met doorslag geklinken. Beste is natuurlijk wel met het juiste gereedschap
 
Wie heeft ervaring met het klinken van een ketting?
Mijn ketting schakeltje is niet goed geklinkt en daardoor is hij losgeschoten.
Heeft iemand gereedschap of een pers om mijn nieuwe schakeltje te klinken?
(Omgeving Den Haag)

Twee hamers gaat prima, heb al heel wat ketting geklonken op die manier.
de ene hamer (het liefst de zwaarste van de twee) aan de ene kant tegen de pin houden en met de andere hamer tegen de andere kant aan slaan.
Dan komt er vanzelf een schuin/plat kantje aan en kan die er niet meer uitvallen.

en anders Jos smit motoren ff vragen, die weten er genoeg van :Y
 
Twee hamers gaat prima, heb al heel wat ketting geklonken op die manier.

Slecht plan. Je kunt met die hamer(s) de kracht nooit precies genoeg controleren, dus is de kans groot dat je al meteen je eerste vaste schakel hebt. Voor het klinken van een ketting gebruik je het juiste gereedschap, zo simpel is het.
 
Slecht plan. Je kunt met die hamer(s) de kracht nooit precies genoeg controleren, dus is de kans groot dat je al meteen je eerste vaste schakel hebt. Voor het klinken van een ketting gebruik je het juiste gereedschap, zo simpel is het.
:^
Kettinggereedschap kost ongeveer 50 euro. Of je vraagt een motorzaak om het voor je te doen.
 
Wie heeft ervaring met het klinken van een ketting?
Mijn ketting schakeltje is niet goed geklinkt en daardoor is hij losgeschoten.
Heeft iemand gereedschap of een pers om mijn nieuwe schakeltje te klinken?
(Omgeving Den Haag)


Kleine hamer en een grote als ondergrond.

full
 
Slecht plan. Je kunt met die hamer(s) de kracht nooit precies genoeg controleren, dus is de kans groot dat je al meteen je eerste vaste schakel hebt. Voor het klinken van een ketting gebruik je het juiste gereedschap, zo simpel is het.


Beetje handigheid en niet stom met een hamer er op los slaan, heb nog nooit klinkgereedschap gebruikt, wel 2 hamers en gezond verstand en technisch inzicht.
 
Laatst bewerkt:
Beetje handigheid en niet stom met een hamer er op los slaan, heb nog nooit klinkgereedschap gebruikt, wel 2 hamers en gezond verstand en technisch inzicht.

Klinken van een ketting met hamers, gezond verstand en technisch inzicht.... O-)

Ach ja, het is jóuw linkerbeen...... :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan