Ketting komt tegen de band van mijn supermoto

1 jul 2020
3
0
Zieuwent
Ik heb een honda crf450r uit 2006 en er een setje 17 inch haan wielen maar mijn ketting komt tegen de band. Ik heb gekeken en het achter tandwiel zit verder naar buiten dan het voor tandwiel. Heeft iemand een idee om dit op te lossen zat zelf te denken om een paar platen er tussen te doen zodat het voor tandwiel naar buiten komt aangezien deze niet vast zit met een zegering maar met spleins en n bout en heb ruimte over.
 
Geen 5" velgen en 160 banden kopen. Is zinloos.
Flanken van de band trimmen, velg uit center spaken wordt allemaal gedaan maar is eigenlijk gepruts.
Verkeerde offset van het tandwiel duidt op een naaf die niet geschikt is voor jouw motor.
Haan werkt misschien met adapters, allicht volstaat het de correcte adapter aan te schaffen.
 
Geen 5" velgen en 160 banden kopen. Is zinloos.
Flanken van de band trimmen, velg uit center spaken wordt allemaal gedaan maar is eigenlijk gepruts.
Verkeerde offset van het tandwiel duidt op een naaf die niet geschikt is voor jouw motor.
Haan werkt misschien met adapters, allicht volstaat het de correcte adapter aan te schaffen.

aha bedankt zal kijken voor n adapter andersmaak ik zelf wat.
 
Geen 5" velgen en 160 banden kopen. Is zinloos.
Flanken van de band trimmen, velg uit center spaken wordt allemaal gedaan maar is eigenlijk gepruts.
Verkeerde offset van het tandwiel duidt op een naaf die niet geschikt is voor jouw motor.
Haan werkt misschien met adapters, allicht volstaat het de correcte adapter aan te schaffen.
de ketting trimt de band wel. 5" en 160 band is niet zinloos. Wiel uit center spaken is geen gepruts als het goed gedaan is. Tandwielen moeten inderdaad in 1 lijn liggen. Adapters voor wat precies?
 
de ketting trimt de band wel.
Jep, klopt.
5" en 160 band is niet zinloos.
4.5 en 150 volstaat perfect, er zijn tegenwoordig (minder, maar nog steeds) zat goede banden in die maat.
Wiel uit center spaken is geen gepruts als het goed gedaan is.
Je merkt er niets van, maar het is een debiele consequentie en dus idiote oplossing van een overbodig probleem, zie hierboven.
Net als het voortandwiel opschuiven (lassen of shimmen).
Nu bon, als je per se de breedste band moet hebben.. Of als je de velgen al hebt.. Ik zou het ook doen.
Adapters voor wat precies?
Sommige naven werken dacht ik met een standaard naaf, en een adapter ifv offset en boutenpatroon voor het specifieke model motor.
Of indien gedempte naaf, andere tandwieldrager.
Ik weet niet hoe dat zit bij Haan.
 
Let wel: een ketting die de band raakt zal de band ook vet maken.
En dan kon wel eens een onprettige verrassing opleveren onder maximale hellingshoek.
 
Allicht is er ook een smallere maat ketting verkrijgbaar. Die slijten wel rapper.
 
Jep, klopt.

4.5 en 150 volstaat perfect, er zijn tegenwoordig (minder, maar nog steeds) zat goede banden in die maat.

Je merkt er niets van, maar het is een debiele consequentie en dus idiote oplossing van een overbodig probleem, zie hierboven.
Net als het voortandwiel opschuiven (lassen of shimmen).
Nu bon, als je per se de breedste band moet hebben.. Of als je de velgen al hebt.. Ik zou het ook doen.

Sommige naven werken dacht ik met een standaard naaf, en een adapter ifv offset en boutenpatroon voor het specifieke model motor.
Of indien gedempte naaf, andere tandwieldrager.
Ik weet niet hoe dat zit bij Haan.

Een CRF heeft gewoon een smalle achterbrug. Mijn suzuki had destijds ook een 150 band en die werd ook geraakt door de ketting. Het is niet leuk en bevorderlijk maar het kan echt geen zo'n kwaad met rampzalige gevolgen zoals hier beweert wordt (vet op de band...)

Ivm haan wheels, eerst eens zien welke het precies zijn. Het kan ook eentje zijn met een vast naaf. Hier op MF denkt iedereen dan meteen dat versnellingsbak in gort draait bij de eerste rit, maar ook dit gebeurt niet.



Allicht is er ook een smallere maat ketting verkrijgbaar. Die slijten wel rapper.

|(
 
Wat? Als t om enkele mm gaat kan dat net genoeg zijn. Een 520 mx ketting vs een 525 xring ketting scheelt best.
 
de ketting trimt de band wel. 5" en 160 band is niet zinloos. Wiel uit center spaken is geen gepruts als het goed gedaan is. Tandwielen moeten inderdaad in 1 lijn liggen. Adapters voor wat precies?

ik teken zelf wel een adapter op het werk en laat deze uit lezeren het weg trimmen van de band maakt me niet echt uit en koop hierna gewoon een smallere band.
 
Terug
Bovenaan Onderaan