Ketting langer maken (GS1000)

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.603
10.693
Andere kant van de evenaar
hoi hoi

Ik wil een groter voor tandwiel op mn brommert zetten. (is een kleiner achterwiel in gekomen)
Daarom moet ik mn ketting dus iets langer maken...

Is er iemand die nog een klein stukje goede ketting heeft liggen??

De dealer kan me daar niet aan helpen, moet ik een heel nieuwe ketting aanschaffen.
 
Kleiner achterwiel >> zelfde tandwiel achter?
Dan maakt de maat van het voortandje toch niet zoveel uit?
Moet wel een heleboel schelen wil je het niet gewoon met je kettingspanner kunnen bijstellen.
 
Achterwiel is duidelijk kleiner, uit een RF900.
Is een nieuwe ketting, eentje die precies op maat was.
Zit een origineel achtertandwiel op.

Kleiner achtertandwiel is geen optie, zit ook een andere achterbrug in en als ik er een kleiner achtertandwiel in zet loopt de ketting over de achterbrug.

Geen idee hoe je een ketting op meet... weet het nummer niet, is een dikke grove ketting in ieder geval.
 
denk dat er nu een 530 op zit, maar mss ook wel een 532 ketting.
Dat is een 530 met dikkere rollen en daarom ook andere tandwielen.
Past net niet opelkaar.
En dan even doorgeven welk merk en type ketting is ivm het verlengstuk.
Want alle kettingen passen niet op elkaar.
 
Een RF900 heeft normaal een 532 ketting erop liggen. Staat overigens ook op het achterkettingwiel.


grz Thijs

Edit: ik heb hier nog mijn oude 532 ketting liggen. Zitten nog goede stukken in, mag je zo hebben.
 
Laatst bewerkt:
En als je bijvoorbeeld Thijs zijn aanbod accepteert, dan zul je dus klinkschakels moeten halen, een ponsapparaatje om de ketting te splijten om het benodigde aantal schakels te oogsten en vervolgens de klinkschakels weer te klinken.

@Kevin: was Regina niet zo'n pokkiewokkie ketting merk toevallig?
 
Laatst bewerkt:
Als je het doet, zorgt dan wel dat je dezelfde type kettingschakels gebuikt.
Dus je moet naast de maat en merk ook weten of het een x of o of diamond ring of zo iets is. Het zelfde merk kan in 530 ook verschillende maten schakels hebben.
 
Is regina een slecht merk??
Werd mij door de Suzuki dealer (Roelof Thijs) vertelt dat het juist goede waren...
Later één gehaald voor de KTM bij een andere dealer en die zei hetzelfde...

Ik zal de ketting morgen even opmeten! Geen verlichting meer in de schuur...
 
gs1000.jpg


Hier een foto van mn brommert, incl ketting.. ;)
 
Zit een 170 band op, weet niet er standaard op hoort...
Een oud afgedraaid tandwiel tussen het originele tandwiel en de naaf geschroeft (met 12.9 bouten en borglak).
En het voortandwiel ook ietsje naar buiten gezet, een paar mm was voeldoende, ik denk dat de lagers dat wel overleven!

Ketting staat mooi recht en loopt netjes langs de band.
 
Dank je!! Yep, je hebt best wel bekijks *D

Net op een CBR600F gereden uit 2005, rijdt goed maar het gaat mij allemaal wat te perfect...
Die ouwe logge bak heeft zeker zijn charmes...
Je moet met die CBR trouwens nog aardig gas geven als je die GS1000 bij wilt blijven, had ik niet verwacht..

Maareh, heeft iemand nog een stukje ketting voor mij??
 
En als je bijvoorbeeld Thijs zijn aanbod accepteert, dan zul je dus klinkschakels moeten halen, een ponsapparaatje om de ketting te splijten om het benodigde aantal schakels te oogsten en vervolgens de klinkschakels weer te klinken.

@Kevin: was Regina niet zo'n pokkiewokkie ketting merk toevallig?


Ja is een ketting die het net niet is.
En wat grappig was is dat het Braziliaanse merk VAZ een kopie was van regina.
En die waren me een partij slecht waanzinnig gewoon.
Topkettingen zijn
nr.1 AFAM
RK
DID
Tsubaki
EK
DC
Verder is het allemaal niet echt alles.
 
Terug
Bovenaan Onderaan