Ketting maakt ratelend geluid

Quaff

Rookie
8 mei 2007
6
0
Hoi,

Vanmiddag mijn Honda CBR600FS een nieuw achterbandje laten geven.
Hiervoor heb ik mijn fiets netjes op een bok gezet, en het achterwiel gedemonteerd.
Na het terug monteren van mijn achterwiel, netjes het achterwiel uitgelijnd.
Het ketting is volgens mij nog goed, geen stramme stukken en staat strak volgens het boekje.

Nu maakt deze een ratelend geluid, bij onderzoek blijkt dat de kettingeleider dit geluid maakt. Deze drukt tegen de ketting aan. Volgens mij had ik dit geluid eerst niet? :?

Is dit normaal? of zit het ketting niet lekker?
 
weet je zeker dat je het achterwiel er recht in heb gezet en dat de ketting helemaal recht zit

( ik deed altijd bij me zundapp dan ff liggen en kijken of me ketting recht was met me vtw en ik keek of er evenveel ruimte tussen zit bij de tandwiel en ketting maarja dat is brommer weet niet precies of dat ook op de motor toe te passen is denk wel )
 
Staat de ketting strak volgens het boekje over de hele lengte van de ketting, of staat ie op sommige stukken iets strakker.
Hoe heb je de speling van de ketting gemeten? op de middenbok, of er op zittend?
 
Ik heb dat ook. Ik heb de ketting er zo'n 5000 km onder liggen (Tsubaki) en die maakt ook herrie. De boel is goed uitgelijnd en heeft ook geen strakke punten. Ik heb het laten checken bij de motorzaak en die gaf aan dat er (buiten het geluid) niets mis mee is...... Maar het knaagt op 1 of andere manier wel aan me..... Ben ook aan het twijfelen of ik er geen andere onder ga gooien......
 
hallo,staat de ketting niet te strak? het verschil op de midden staander of zonder staander met persoon erop is zeer groot(best opzitten en voelen aan de spelling van de ketting) ,en dit kan voor geluiden(trillen) zorgen ,trouwens een te strakke ketting is niet gezond voor sommige onderdelen.
 
ff nogmaals gecheckt, blijkt dat als ik idd dr op ga zitten, het ketting wel mooi boven de ketting hangt!

Ziet er dus weer goed uit, tnx voor het meedenken!
Hier mag wel een slotje op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan