ketting montage

sagvagebiker

MF'er
15 jan 2008
108
0
dronten
ben n ketting van n kawa aant vervangen, maar de schakel die de 2 uiteinden verbind... hoe krijg je die er op, tis zn klink schakel, gewoon rammen met n hamer, of waterpomptang knijpen??? wat is de truc???
 
een kettingpons waarmee je dat stukje vast zet :)

Ja echt, daar is een speciaal stukje gereedschap voor.
Je kan het zelf doen (persen of met een hamer) maar met zo'n pons weet je zeker dat t goed zit.

-edit-
Deze dus
 
Laatst bewerkt:
Met een pons, maar zelfs dan is het de truc om het goed te doen. Je kan te hard of te vaak slaan waardoor de sluiting te strak is of het omgekeerde. Voor dit soort dingen ga ik wel even naar de motorzaak.
 
Met een pons, maar zelfs dan is het de truc om het goed te doen. Je kan te hard of te vaak slaan waardoor de sluiting te strak is of het omgekeerde. Voor dit soort dingen ga ik wel even naar de motorzaak.
Nee, met een goede pons kun je het eigenlijk niet verkeerd doen. Hooguit te slap aandraaien, maar dat ligt niet echt voor de hand.
 
Met een pons, maar zelfs dan is het de truc om het goed te doen. Je kan te hard of te vaak slaan waardoor de sluiting te strak is of het omgekeerde. Voor dit soort dingen ga ik wel even naar de motorzaak.

En die pakken vervolgens twee hamers en zetten hem vast. Heb ik echt zien gebeuren. Bij een erkend dealer van verschillende merken.
En daar mag jij dan voor betalen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan