Ketting probleem

Dit heeft een collega van op mijn werk gedaan, deze heeft zo een kettingpons en heeft dit reeds veel gedaan maar nog nooit meegemaakt wat ik nu meemaak.
Euhhh droge ketting???????
Ik had ze over 200 km gesmeerd.
 
Hoi,
Ja erg droge keting ja.... over 200km gesmeerd? waarmee dan ? naaimachine-olie?
iig: dan moet je vaker smeren..
Maar wat je probleem betreft: dit lijkt me een duidelijk geval van slecht geklonken ! kan een kennis geweest zijn die "het al ooh zo vaak gedaan heeft" (waarschijnlijk bij fietskettinkjes) maar het is niet goed gebeurd lijkt mij...

Het kost je nu een nieuwe ketting en laat die nou maar even klinken bij de dealer om de hoek (of mijn motto: als het goed gebeuren moet doe het dan zelf!) mocht er dan nog iets dergelijks optreden kan je iig je garantie verhalen... (of jezelf voor je kop slaan!)

succes..
 
full
 
is het wel de verbindingsschakel? als ik de koppen van deze kant zo bekijk is het een gewone schakel.
klopt de uitlijning van je tandwielen?
zit je achterwiel er recht in?
ik neem aan dat je ketting&tandwielen tegelijk vervangen hebt?
 
Klinkschakel of niet,hij is niet of onvoldoende geklonken dus dat moet zowieso gebeuren.Daarnaa zou ik de hele ketting nog eens goed nakijken alvorens er mee te gaan rijden.
 
tis zeker weten de klinkschakel. Kijk maar goed om de pennen heen zit een cirkel, die onstaat door het klink apparaat met aandraaien ervan. Deze is dus niet goed geklonken. Succes

ps ... na de foto nog is goed bekeken te hebben lijkt het wel alsof de pen niet geklonken is met een klinkapparaat maar meer met het pons apparaat (om de pen eruit te drukken) hij komt er namelijk aan de andere kant weer uit ! en bij een klinkschakel hoort dat niet te kunnen omdat 1 kant al geklonken is !
 
tis zeker weten de klinkschakel. Kijk maar goed om de pennen heen zit een cirkel, die onstaat door het klink apparaat met aandraaien ervan. Deze is dus niet goed geklonken. Succes

Klopt

ps ... na de foto nog is goed bekeken te hebben lijkt het wel alsof de pen niet geklonken is met een klinkapparaat maar meer met het pons apparaat (om de pen eruit te drukken) hij komt er namelijk aan de andere kant weer uit ! en bij een klinkschakel hoort dat niet te kunnen omdat 1 kant al geklonken is !

Is wel degelijk met klinkapparaat gebeurd anders zou ik er geen 4000 km mee gereden hebben hé
 
Terug
Bovenaan Onderaan