Ketting raakt band Honda cb750

Bruut CM

MF'er
17 jan 2020
77
16
Beste motor fanaten, ik ben bezig met een caferacer op basis van een een Honda cb750. K2
Nu heb ik een brede achtervelg met een 160band. Echt zit er nu 3 mm tussen ketting en band, bestaat er een mogelijkheid om de achter en voor tandwiel iets uit te vullen zodat deze iets verder naar buiten komt?

alvast bedank

Mvg
 
Dat zou kunnen maar dan staat m’n achterwiel niet in het midden, ja ik weet het is maar een paar milimeter. Maar dat wil ik niet. Plus dan ben ik er nog niet want ik denk dat de ketting meer beweegt dan die 3mm.

nu heb ik links en recht de ruimte bij mijn achter, en gaat mijn tandwiel 5mm naar buiten.
Er zijn motoren waar standaard het wiel 1cm uit het midden staat en daar merk je niks van. Je kan het wiel beter uit het midden zetten dan dat je het scheef zet. Bij Supermotard rijd ruim de helft met het wiel iets uit het midden en raakt de band de ketting. 3mm speling is meer dan genoeg.
 
Kijk eens op de site van JT sprockets, daar kun je alle maten zien. Misschien is er een achtertandwiel van een ander type die past en al een offset heeft.
 
Hij raakt de band echt net!
Een vriend van mij had vroeger een Ducati M900. Nieuw gekocht met een 170/60 achterband. De 5,5" velg was geschikt voor een 180/55 band, die hij dan ook kocht nadat de originele band versleten was. De ketting leek net vrij te lopen, maar schudde blijkbaar heen en weer tijdens het rijden, want hij liet een loopspoor achter op de band. Hij had er geen hinder van en kocht nadat die band versleten was weer een 180/55.
 
Terug
Bovenaan Onderaan