ketting smeren met lagervet?

aoleks

MF veteraan
19 dec 2007
5.167
2
Tilburg
ik wou net mijn ketting gaan smeren en zag dat mijn smeer op is. ik heb nog een potje lager vet liggen, mag ik daarmee mijn ketting smeren?
 
Hmmm, mijn kettingspray was ook een keer op en mijn kennis had nog van die dikke smeer. ( lagervet ? Kogelvet? hoe ze het ook noemen)

Ja....het smeert.Kwaad kan het sowieso niet, beter als niks. :)


Maar hou er rekening mee dat die troep overal op je motor terechtkomt en het er haast niet af te krijgen is. Wat een troep was dat. :X :+
 
Laatst bewerkt:
ik wou net mijn ketting gaan smeren en zag dat mijn smeer op is. ik heb nog een potje lager vet liggen, mag ik daarmee mijn ketting smeren?


Ik denk niet dat je echt handig bezig bent als je er op zondag achter moet komen dat je spray op is denk je wel?

Kettingspray kruipt mooi overal tussen als je het erop spuit. Sommige zit zelfs iets van koolzuur in, gezien het nabubbelen van het opgespoten vet. Werkt perfect dus.

Maar een dagje zonder vet rijden gaat je ook de kop niet kosten hoor. Dus vandaag of morgen snel een nieuwe bus kettingspray halen, niks aan de hand.

8-)
 
Beetje lagervet op een doekje doen en dan ff langs de ketting halen.

Gaat heel prima :)

Geen gewoonte van maken, maar liever zo als geen vet, en de hoeveelheid vet wat er vanaf springt valt ook wel mee als je er niet teveel van op doet ;)
 
Is toch een O-ring ketting neem ik aan.
Al ziet het er wat droog uit, de rubberen O-ringetjes behouden de smerende eigenschappen langer dan je denkt, daar zijn ze voor.
Ik betwijfel of lagervet wel zin heeft, het is vrij dik en komt moeilijk tussen de ringen, dus heeft dan ook geen effect.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan