Ketting smeren met WD40 , wel of niet doen ?

Ik smeer me ketting met WD40

  • ja

    Stemmen: 2 1,8%
  • nee

    Stemmen: 5 4,5%
  • nooit aan gedacht

    Stemmen: 1 0,9%
  • sukkel als je dat doet

    Stemmen: 103 92,8%

  • Totaal aantal stemmers
    111
het bezwaar is dat het niet hecht aan je ketting dus het ligt binnen een kilometer weer op straat.
 
Kleefkracht? Volgens mij spuit je het vet van je ketting ermee af en is de smering van WD40 minder duurzaam dan de standaard kettingspray.
Ik gebruik WD40 als een prima ontvetter...
 
Nieeeeeeeeeeeeeeet doen!!!!!!!!
Wel je graag op je bek? :(
Ze hebben tegenwoordig goeie ketting spray in spuitbusjes.
Even sprayen paar minuutjes laten intrekken & je kan gaan.... *D
 
het ontvet en maakt schoon....

|( sjees denk toch na man s*kkel
sjees relaxt hee.

WD40 smeert ook en is een kruip olie,dus ik kan de vraag begrijpen.
Ik zou het niet doen nee want het heeft geen'kleefkracht'enzo dus niet geschikt voor je ketting.
Gaat er een hendeltje zwaar ofzo kan je het wel gebruiken bvb,maar is ook maar een tijdelijke oplossing ivm.kleefkracht.
 
Van die smeer wordt je ketting zo smerig van en van je achterwiel maar te zwijgen.
WD40 laat het zo mooi glanzen en kruipt toch overal lekker tussen.

Woensdag krijgt de mijne niewe tandwieltjes en ketting, dus dach zal het jullie is vragen of het kan.

Gebruik tot nu toe S100, smerig plak spul is dat zeg en je achterwiel ziet er niet uit na 100 km rijden.
 
Jij stelt toch ook altijd domme vragen aan ons, laat hem dan ook ff... :P :) B|

:+
full
 
De smerende werking van WD40 houdt in dat je weer iets gangbaar kan krijgen als iets bv is vastgeroest of als er ergens vuil tussen zit.
WD40 kun je ook gebruiken om iets te ontvetten (dieselolie werkt trouwens beter)
het is echter geen middel om iets als een ketting te smeren omdat het niet er op blijft zitten.
Als ik jou was zou ik het maar bij S100 of soortgelijke producten houden.
Een busje WD40 is in eerste instantie misschien goedkoper maar als je elke maand een nieuwe ketting en tandwielen moet hebben ?
 
WD 40 is kruipolie kan je overal voor gebruiken, je kunt het ook als motorolie gebruiken maar dan moet je heel langzaam rijden 8-)

maar werkt prima om je ketting mee schoon te maken en daarna met echte kettingspray in te spuiten.
 
Lijkt me niet echt slim!!! :?
Je verziekt heel je ketting.

Wees wijs haal gewoon wat ketting spray!!!!!!!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan