Ketting smeren met WD40?

dingus

MF veteraan
4 dec 2007
3.399
9
Bij deze de vraag;

Is het raadzaam om je ketting te smeren met WD40 of een ander soort kettingsmeersel dat buiten de reguliere smeersels staat.

Ik werk bij een fietsenzaak en daar ligt genoeg smeersel voor ketting ed. Kan ik dat op mijn ketting spuiten met het gewenste resultaat of is dat een grote don't?

ter info...Ik heb een gsxr600 uit 1997

Ik zie uw geniale uitspattingen vanzelf verschijnen *D
 
Bij deze de vraag;

Is het raadzaam om je ketting te smeren met WD40 of een ander soort kettingsmeersel dat buiten de reguliere smeersels staat.

Ik werk bij een fietsenzaak en daar ligt genoeg smeersel voor ketting ed. Kan ik dat op mijn ketting spuiten met het gewenste resultaat of is dat een grote don't?

ter info...Ik heb een gsxr600 uit 1997

Ik zie uw geniale uitspattingen vanzelf verschijnen *D

Persoonlijk zweer ik bij INNOTEC - TOTAL POWER GREASE.

Ik ben alleen vandaag al de hele dag opzoek naar een leverancier.
Maar ik heb er twee gevonden.

MADracing in langedijk verkoopt het. Noord-holland 0226-342525
Akkermans techniek is bereid het te leveren in Breda 076-5224944

http://www.innotec.nl/nl/producten/producten.php?TypeID=123&ProductID=54

Voordelen zijn:
- Het is gelei dat niet plakt waardoor zand enzo niet op de ketting blijft plakken.
- Is waterig tijdens het aanbrengen waardoor het er goed intrekt en daarna wordt het gelei.
- Smering zal beter worden als het tussen twee oppervlaktes belast wordt.
- Zeer makkelij schoon te maken.

Nadeel: het is bijna niet te krijgen/kopen
 
Laatst bewerkt:
Bij deze de vraag;

Is het raadzaam om je ketting te smeren met WD40 of een ander soort kettingsmeersel dat buiten de reguliere smeersels staat.

Ik werk bij een fietsenzaak en daar ligt genoeg smeersel voor ketting ed. Kan ik dat op mijn ketting spuiten met het gewenste resultaat of is dat een grote don't?

ter info...Ik heb een gsxr600 uit 1997

Ik zie uw geniale uitspattingen vanzelf verschijnen *D

Als het goed is kunnen jullie (fietsenzaak) wel direct bij Innotec bestellen. Misschien kan jij er wel makkelijk aan komen.
 
Laatst bewerkt:
innotec...kzal ff rondvragen, we zityten midden in een verbouwing, en hoe t zit met de computer enzo dat weet ik niet, maar zondag zal ik ff voor je kijken,
( ik werk elke zondag ochtend namelijk)

kan je mij ff een mailtje sturen, heb ik gelijk je mailadres, is handiger
 
Mijn mail staat
<-----------------

Idd het is niet alleen voor kettingen. Ik heb vandaag 20 bedrijven (waaronder motorzaken) gebeld, maar ze kennen het niet eens.
Vreemd he.

Misschien kunnen jullie nog adresen vinden.
Bij voorkeur in regio Breda / Zevenbergen
 
Mijn mail staat
<-----------------

Idd het is niet alleen voor kettingen. Ik heb vandaag 20 bedrijven (waaronder motorzaken) gebeld, maar ze kennen het niet eens.
Vreemd he.

Misschien kunnen jullie nog adresen vinden.
Bij voorkeur in regio Breda / Zevenbergen

Ik heb ze gewoon gemaild, mss dat je het bij hun direct kan bestellen. anders moet je mss iemand hebben met een BTW/KvK-nummer.
 
Laatst bewerkt:
Tweeledige vraag: kan fietsenkettingsmeer ook?

Fietsenkettingen zijn kettingen zonder X of O ringen, dus een leuke vraag.

Lijkt me dat het wel kan, maar het zal er niet perfect voor zijn.

Iemand?

alweer iemand die z'n ketting wil smeren met wd40........... |(

pas heel topic van geweest.


edit: voilà! Ketting reinigen met WD40?

Hey King, ik heb het topic niet doorgelezen, maar schoonmaken kan toch wel met WD40 als het snel afveegt en direct erna in de spray of vet zet? Men oppert ook vaak diesel, dus ja...

Als je er maar snel bij bent en snel weer invet. Lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
ik maak een ketting proper met diesel en vet die in met lager vet. Doe dat al lang zo. Ik weet van de producten van castrol dat ze waardeloos zijn en na verloop van tijd er voor zorgen dat de ketting kast van het voorste tandwiel volledig dicht zit van het vet.
 
Hey King, ik heb het topic niet doorgelezen, maar schoonmaken kan toch wel met WD40 als het snel afveegt en direct erna in de spray of vet zet? Men oppert ook vaak diesel, dus ja...

Als je er maar snel bij bent en snel weer invet. Lijkt mij.

Het beste rommel je gewoon NIET aan je ketting. Hou 'm lekker vet maar verder niets. Ik zie dat je een kle rijd? Kijk als je dan de modder ingaat en je ketting zit onder de zopoi ja dan moet je misschien wat maar dat moet je aan crossers vragen.

Weet je waar je wel een mooi schone ketting van krijgt? Monteer zo'n smeersysteem. Scottoiler of prooiler of zoiets. Dit soort systemen druppelt constant olie op je ketting waarvan een deel (mét vuil) er weer af "vliegt".
 
blijkbaar weet ik dingen niet zo goed als jij...
maar ik wist niet dat het je zo irriteerde dat ik een nieuw topic heb aangemaakt. Ik zal er rekening mee proberen te houden.
 
Het beste rommel je gewoon NIET aan je ketting. Hou 'm lekker vet maar verder niets. Ik zie dat je een kle rijd? Kijk als je dan de modder ingaat en je ketting zit onder de zopoi ja dan moet je misschien wat maar dat moet je aan crossers vragen.

Weet je waar je wel een mooi schone ketting van krijgt? Monteer zo'n smeersysteem. Scottoiler of prooiler of zoiets. Dit soort systemen druppelt constant olie op je ketting waarvan een deel (mét vuil) er weer af "vliegt".
Ja, ik rommel er ook zo min mogelijk aan en houdt hem gewoon lekker bij met wat white grease nadat ik hem met een doek schoongemaakt heb. Bagger haal ik eraf met een tuinslang gezien hij altijd wel lekker behandeld is.

Scottoiler en Prooiler zat ik toevallig een paar dagen terug nog aan te denken. Maar dat schaf ik nog wel eens aan bij een volgende motor.


Die kruiperigheid was een verdekte ergernis op jouw ergernis. Dat snapte jij ook wel ;)
 
blijkbaar weet ik dingen niet zo goed als jij...
maar ik wist niet dat het je zo irriteerde dat ik een nieuw topic heb aangemaakt. Ik zal er rekening mee proberen te houden.


Maar maar maar ik wàs helemaal niet geirriteerd................ Open topics wat je wil.

Vond alleen het idee van kruipolie op een ketting wat dommig. That's all.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan