ketting smeren zin of onzin?

tonnetje

Die hard MF'er
5 dec 2007
633
84
drenthe
hallo vraag voor iemand die een hekel heeft aan velgen poetsen,hoeveel km,s kan je minder per kettingset maken op jaarbasis als je stopt met de ketting te smeren
dit scheelt een hoop reinigingswerk en smeerwerk op jaarbasis maar vraag me af of er nog nadelen zijn van het niet smeren
de schakels zijn Oring uitgevoerd dus dat blijft zowieso wel gesmeerd
loopt de boel dan te warm?
 
hallo vraag voor iemand die een hekel heeft aan velgen poetsen,hoeveel km,s kan je minder per kettingset maken op jaarbasis als je stopt met de ketting te smeren
dit scheelt een hoop reinigingswerk en smeerwerk op jaarbasis maar vraag me af of er nog nadelen zijn van het niet smeren
de schakels zijn Oring uitgevoerd dus dat blijft zowieso wel gesmeerd
loopt de boel dan te warm?
Levensduur van kettingen en tandwielen meet je niet in tijd maar in afstand. Met goed smeren zou je volgens de geleerden vele tienduizenden kilometers kunnen doen, hoe deze dan gereden worden weet ik niet. Ik heb een ketting in een weekje van drieduizend kilometer naar zn grootje geholpen.
 
hallo vraag voor iemand die een hekel heeft aan velgen poetsen,hoeveel km,s kan je minder per kettingset maken op jaarbasis als je stopt met de ketting te smeren
dit scheelt een hoop reinigingswerk en smeerwerk op jaarbasis maar vraag me af of er nog nadelen zijn van het niet smeren
de schakels zijn Oring uitgevoerd dus dat blijft zowieso wel gesmeerd
loopt de boel dan te warm?
Er zit een verschil of je van den helder naar den haag over het strand rijdt of dat je alleen snelweg km`s doet met een slakkegangetje.

Kortom, het antwoord hangt van heel veel factoren af.
 
Precies, houdt je achterbrug ook wat vettig en dat is fijne tegen de pekel. En na de winter veeg je het met een oud tshirt er zo weer af.
De aanschaf van een systeem kost je één keer geld maar je spaart veel tijd uit aan smeren, vervangen van ketting en kettingwielen om de zoveel km en natuurlijk een aanzienlijke som geld over de loop van tijd (afstand). En dat oude shirt is dan ook nog eens voor een laatste keer nuttig.
 
hallo vraag voor iemand die een hekel heeft aan velgen poetsen,hoeveel km,s kan je minder per kettingset maken op jaarbasis als je stopt met de ketting te smeren
dit scheelt een hoop reinigingswerk en smeerwerk op jaarbasis maar vraag me af of er nog nadelen zijn van het niet smeren
de schakels zijn Oring uitgevoerd dus dat blijft zowieso wel gesmeerd
loopt de boel dan te warm?

Om eerst maar eens op je vragen in te gaan; ik weet echt niet hoeveel het scheelt omdat ik het nooit geprobeerd heb.

Mijn motoren stal ik altijd op een bokje, dus met het achterwiel van de grond. Scheelt ruimte, staat stabiel, en je laat 1 op de 4 keer bij het thuiskomen even de motor op het bokje in de eerste versnelling lopen, spuitbusje d'r op, kost geen minuut.

Als motorrijder vraag ik me trouwens liever af hoe ik meer tijd aan mijn motor kan besteden, dan minder; door vaker je motor kritisch te bekijken kom je pijnpuntjes eerder tegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan