ketting smeren zonder bok in je eentje, hoe?

als ie *bling* gaat doen :)
full


1) Zonder bok heb ik het als bovenstaand gedaan :P stukkie rijden, sprayen en dan verder....
2) Kantelen ovre de jiffy vond ik te link, en lees hierboven dat het ook fout kan gaan :P
3) Ik heb een bok gekocht en ik zweer het erbij :Y helaas kan die niet mee op een vakante iid B|
4) ik smeer om de 400 km :)
 
[me]Fladder heeft gewoon een scott-oiler
[/me]

werkt prima, ketting ziet er als nieuw uit, zit er ondertussen zo'n 26000 km onder (incluis winter) en heb zelf nog niet 1 keer hoeven te stellen *D *D 8-)
En wat is een ketting. :)
Dat is toch wat mannen gebruiken om te voorkomen dat hun vriendin teveel aan de wandel gaat?? }) :+
 
Gewoon iedere dag(ligt eraan hoeveel km je rijd) alleen het stuk ketting inspuiten wat je kunt zien. Iedere dag is dat een ander stukje en spuit je zo alles.
:^ Verreweg het eenvoudigst, miste bagage en miste kans dat je je motor een keer laat donderen.

Nou, vooruit nog een dan. Hoog in de bergen waar er nog ijs ligt je motor op het ijszetten in z'n een de de zijstandaard en spinnen maar!

Ja, kan in principe ook op het asfalt maar je hebt dan zo'n slecht zicht.
 
Ik had om die reden een paddockstand gekocht...


...krijg ik 'm niet in m'n eentje op die paddockstand... ;(


:P
 
Ik zou zowiezo geen spuitbus gebruiken (dunne troep). Gewoon een pot goeie kettingvet kopen (Forte Red Chain Grease) en een haaks kwastje (bokkepootje).
Voordelen:
- blijft veel langer zitten, ook beter bestand tegen natte weersomstandigheden
- klein beetje vet kun je in een klein potje doen o.i.d. (geen grote spuitbus mee)
- spat niet zo erg als spuitbus, dus je motor blijft veel schoner
- zo'n pot is veeeeeel voordeliger, gaat onnoemelijk lang mee

Hoe ik het doe is de motor telkens een stukje verder rijden (of terug :z ) en dan weer kwasten! Als je geen goeie ondergrond daarvoor hebt dan is wellicht "de jiffy methode" (motor over de jiffy kantelen, achterwiel een hengst geven en weer neerzetten) die ik hier al een paar keer heb gehoord, iets voor jou.
 
spanbandje om je bijrijdersvasthoudbeugel en een boom, flink aansjorren, trek je zo je motor over je jiffy, achterwiel los, smeren maar.

zou thuis wel even uitproberen of de jiffymethode wel werkt bij jouw motor, want bij mijn xjr1300 is dat een ramp, jiffy zit te ver naar voren denk ik, waardoor het zwaartepunt verder naar achter licht en mijn voorwiel ook de lucht in wil...


oh ja, ik heb een middenbok :Y *O*
 
ik houd hem meestal ook schuin op de jiffy. laatst ging ik rimstripes aanbrengen, heb toen gewoon onder de achterbrug een krat Warsteiner gelegd waardoor het achterwiel blijvend omhoog kwam :)
 
Ik zou zowiezo geen spuitbus gebruiken (dunne troep). Gewoon een pot goeie kettingvet kopen (Forte Red Chain Grease) en een haaks kwastje (bokkepootje).
Voordelen:
- blijft veel langer zitten, ook beter bestand tegen natte weersomstandigheden
- klein beetje vet kun je in een klein potje doen o.i.d. (geen grote spuitbus mee)
- spat niet zo erg als spuitbus, dus je motor blijft veel schoner
- zo'n pot is veeeeeel voordeliger, gaat onnoemelijk lang mee

Hoe ik het doe is de motor telkens een stukje verder rijden (of terug :z ) en dan weer kwasten! Als je geen goeie ondergrond daarvoor hebt dan is wellicht "de jiffy methode" (motor over de jiffy kantelen, achterwiel een hengst geven en weer neerzetten) die ik hier al een paar keer heb gehoord, iets voor jou.

Ik gebruik ook vet, idd zoals wat je hierboven beschrijft, het is gewoon veel beter. Ik breng het zelf altijd aan met een oude tandenborstel.

Ook de ketting van te voren altijd even netjes schoonmaken met Diesel. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan