Ketting smeren zonder middenbok

Nee, ( gelukkig ) nog niet hoeven te gebruiken maar is een high-end pomp dus..
Sommigen nemen een ( lichte ) compressor mee maar het blijft electra en ik ben liever 5 of 10 min langer aan het pompen dan het risico lopen dat de compressor om wat voor reden dan ook niet werkt.

Ik ben ook een langere reis aan het voorbereiden maar in Europa, waar wil/ga je naartoe?

Dit jaar waarschijnlijk nergens naar toe i.v.m. de pandemie. Misschien beetje oefenen op de TET NL. Maar had ook gedacht aan Europa, de onverharde Alpenpassen in Frankrijk en Italië, met wildkamperen; of het voormalige Joegoslavië. Dat is voor mij al ver (genoeg). Zit jij ook op het allroadmaniacs forum?
 
Laatst bewerkt:
Ben me aan het oriënteren op een nieuwe motorfiets, 1 van de kanshebbers is een Yamaha Teneree 700.
Echter vind ik een middenbok niet passen op deze motorfiets.
Grote vraag is hoe de ketting te smeren zonder middenbok :?

Bekijk bijlage 1531490
de optie 'middenbok' nemen. voor 230€ ben je van uw vraag af.

Beginnen met een allroader en niet weten hoe je de ketting moet smeren...
 
Als je tijdens het kettingsmeren met een spuitbus zo onhandig bent dat je je vingers er tussen krijgt mis je je vingers waarschijnlijk ook niet.
Niet iedereen hoeft technisch te zijn maar in zie wel graag mensen met motoriek in de genenpoel...
 
Dit jaar waarschijnlijk nergens naar toe i.v.m. de pandemie. Misschien beetje oefenen op de TET NL. Maar had ook gedacht aan Europa, de onverharde Alpenpassen in Frankrijk en Italië, met wildkamperen; of het voormalige Joegoslavië. Dat is voor mij al ver (genoeg). Zit jij ook op het allroadmaniacs forum?

Idem.
Ik probeer in Sept 2 of 3 weken te gaan naar de onverharde Alpenpasen dan zijn we hopelijk vd hitte ( en drukte ) af.
Ja, met dezelfde naam.
 
En zo bepaalt iedereen zelf of een bepaalde actie een bepaald risico waard is, of was als het fout is gegaan.
Nee, de samenleving/overheid bemoeit zich hiermee: je bent strafbaar als je je gordel niet draagt in de auto, als je bezopen achter het stuur gaat zitten etc.
 
Als je tijdens het kettingsmeren met een spuitbus zo onhandig bent dat je je vingers er tussen krijgt mis je je vingers waarschijnlijk ook niet.
Niet iedereen hoeft technisch te zijn maar in zie wel graag mensen met motoriek in de genenpoel...
Off topic maar missende vingers doen niet zoveel met de genenpoel meer tegenwoordig, wel met de kosten voor sociale verzekeringen.
 
Nee zo werkt het niet, want je bent strafbaar als je je gordel niet draagt in de auto of als je bezopen achter het stuur gaat zitten.

Ketting smeren bij draaiende motor staat bij mijn weten niet in enig wetboek, dus die vergelijking gaat natuurlijk nergens over.

Ben het met je eens dat het niet slim is hoor, ik geef gewoon met de hand een slinger aan het achterwiel. Aan de andere ben ik het ook wel eens met de groep die het risico niet zo groot vinden. Je moet wel heel gek doen wil je je vingers er tussen krijgen denk ik. Die paar horrorverhalen ten opzichte van die miljoenen brommers en motoren die er op deze aardkloot rondrijden zijn volgens mij verwaarloosbaar klein.
 
Ketting smeren bij draaiende motor staat bij mijn weten niet in enig wetboek, dus die vergelijking gaat natuurlijk nergens over.
Mijn vergelijking ging wel ergens over want degene die ik citeerde had het over acties in algemene zin. Daar reageerde ik op.

Nog een bizarre vergelijking: alle drank- en drugsverslaafden zijn ook niet begonnen met het gebruik met het plan om junkie te worden, want ze hadden het risico laag ingeschat. Hetzelfde geldt voor mensen die vingertoppen missen doordat ze met draaiende motor zijn gaan klooien met draaiende delen, die hadden vooraf ook het risico niet hoog ingeschat.
 
de optie 'middenbok' nemen. voor 230€ ben je van uw vraag af.

Beginnen met een allroader en niet weten hoe je de ketting moet smeren...

Kom maar door met die tips.
Overigens ga ik er niet mee offroaden maar slechts mee posen :+

Wilde immers de middenbok weglaten vanwege de looks.

Zandpad ga ik niet uit de weg, maar ben wel een luie offroader. Met de luie reet in het zadel en met 30-40 (2e / 3e versnelling) over een zandpad heeft mijn voorkeur ipv er staand overheen knallen.

Hoge zit altijd lekker, net als over drempels kunnen knallen zonder dat de vering kloink zegt :]
 
De keuze is gevallen op een Suzuki V-Strom 650

Komen nog een middenbok, topkoffer, varioruitje en handkappen op.
Het achterstallig onderhoud van de Transalp begon me in te halen waardoor vervanging een spoedje werd en ik er niet echt lekker meer op reed.
Met af en toe getik uit de aandrijflijn rij je toch minder lekker..

Na een proefritje op de Suzuki was ik om :+
Positie van de stepjes en pedalen was even wennen, ben je na 2 straatlengtes aan gewend.

Het standaard hoge ruitje kan me ook niet bekoren, even afwachten wat de varioruit gaat doen. Anders gaat er een kort ruitje op.
V-Strom stond niet hoog op mijn prioriteitenlijst, maar na een proefrit wel iets van waarom deze suffe motorfiets niet eerder een kans gegeven _O-

Overigens werkt het rollerbankje prima.
 
Laatst bewerkt:
De keuze is gevallen op een Suzuki V-Strom 650

Komen nog een middenbok, topkoffer, varioruitje en handkappen op.
Het achterstallig onderhoud van de Transalp begon me in te halen waardoor vervanging een spoedje werd en ik er niet echt lekker meer op reed.
Met af en toe getik uit de aandrijflijn rij je toch minder lekker..

Na een proefritje op de Suzuki was ik om :+
Positie van de stepjes en pedalen was even wennen, ben je na 2 straatlengtes aan gewend.

Het standaard hoge ruitje kan me ook niet bekoren, even afwachten wat de varioruit gaat doen. Anders gaat er een kort ruitje op.
V-Strom stond niet hoog op mijn prioriteitenlijst, maar na een proefrit wel iets van waarom deze suffe motorfiets niet eerder een kans gegeven _O-

Overigens werkt het rollerbankje prima.

ik heb ’m ook :Y
sinds 1 juli en al 3500 km op de klok
eerste wat ik aangepast heb is de lengte van de kettingkast
 
Terug
Bovenaan Onderaan