Ketting smeren

Kettingspray is altijd goed. Gaat erom dat dat ding vettig blijft. Zelf gebruik ik goedkope motorolie van de Action en een oliepompje. Er wordt wel eens gediscussieerd over welke smeermiddelen wel of niet geschikt zijn voor X-ring/O-ring. Valt volgens mij wel wat mee allemaal...
 
Veel mogelijkheden en dito voorkeuren.

Ik ben zelf geen voorstander van kettingvet. Lijkt ideaal omdat het zo goed plakt en lang blijft zitten, maar al het vuil en metaaldeeltjes plakken er ook lekker aan vast, waardoor het een mooie slijppasta wordt.
Verder zijn de meeste kettingspray's wel goed, ik vind zelf S100 prettig werken.

Ik vind automatische kettingsmeerders praktischer. De olie is vrij dun, waardoor die er afgeslingerd wordt mét het vuil (scheelt poetswerk aan de ketting) en de rollen etc. ook goed kan smeren. Je hoeft ook niet elke paar honderd kilometer met spuitbussen te klooien....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een OSCO automatisch smeersysteem, maar voorheen gebruikte ik ook altijd S100. Te verkrijgen bij Motozoom.

Vergeet niet dat je aan de binnenkant van je ketting moet smeren.
 
Veel mogelijkheden en dito voorkeuren.

Ik ben zelf geen voorstander van kettingvet. Lijkt ideaal omdat het zo goed plakt en lang blijft zitten, maar al het vuil en metaaldeeltjes plakken er ook lekker aan vast, waardoor het een mooie slijppasta wordt.
Verder zijn de meeste kettingspray's wel goed, ik vind zelf S100 prettig werken.

Ik vind automatische kettingsmeerders praktischer. De olie is vrij dun, waardoor die er afgeslingerd wordt mét het vuil(scheelt poetswerk aan de ketting) en de rollen etc. ook goed kan smeren. Je hoeft ook niet elke paar honderd kilometer met spuitbussen te klooien....

achterbrug2-1.jpg


Het resultaat van 4000km+pro-oiler+een paar dagen regen :X
 
Laatst bewerkt:
Oorsmeer, kost niks en je hebt het altijd bij je.
Tast de o-ringen niet aan. :+
De lichamelijke productie van 1 persoon is voldoende om de (wiel)lagers van een trapfiets te smeren bij een gebruik van gemiddeld 12 km per dag, vijf dagen per week. Er dient dan consequent oorsmeer verzameld te worden. Dan is er wel sprake van hoogwaardige smering! In het geval van een motorfiesketting dienen een flink aantal meer personen hun smeer ter beschikking te stellen om voldoende smeermiddel te verkrijgen. Een groot gezin, vienden/kennissenkring kan daar bij helpen.
 
De lichamelijke productie van 1 persoon is voldoende om de (wiel)lagers van een trapfiets te smeren bij een gebruik van gemiddeld 12 km per dag, vijf dagen per week. Er dient dan consequent oorsmeer verzameld te worden. Dan is er wel sprake van hoogwaardige smering! In het geval van een motorfiesketting dienen een flink aantal meer personen hun smeer ter beschikking te stellen om voldoende smeermiddel te verkrijgen. Een groot gezin, vienden/kennissenkring kan daar bij helpen.

Gék word ik van jullie mafkezen..... _O- _O- _O-
 
De lichamelijke productie van 1 persoon is voldoende om de (wiel)lagers van een trapfiets te smeren bij een gebruik van gemiddeld 12 km per dag, vijf dagen per week. Er dient dan consequent oorsmeer verzameld te worden. Dan is er wel sprake van hoogwaardige smering! In het geval van een motorfiesketting dienen een flink aantal meer personen hun smeer ter beschikking te stellen om voldoende smeermiddel te verkrijgen. Een groot gezin, vienden/kennissenkring kan daar bij helpen.

mischien kan je op 11 november met de kindertjes meelopen, vraag niet om snoep maar om oorsmeer.
 
11 november gaan hier de lichten uit, de deurbel eraf en de luiken ervoor. Ik heb een grote hekel aan dat gebedel en vals gezang. Oprotten! Lever je smeer maar in een potje in bij de voordeur zonder aan te bellen. Mijn dank zal dan groot zijn.
 
Heb altijd Motul C4 gebruikt.
Beviel goed.
Ben sinds eergisteren aan de Bell Ray, benieuwd of dat ook goed bevalt.

Ik heb meer dan een jaar gedaan met 1 bus van 18,50 ik vind het zeer goed spul. Blijft 600-700km op de ketting zitten voordat je de rollen van je ketting weer ziet glimmen. Althans bij mij.

Heb nu Castrol, maar daarbij is ie binnen 500km al helemaal droog geloof ik :X

Van de week weer een flessie Bell Ray halen
 
Terug
Bovenaan Onderaan