ketting spannen gsxr 1998

pimks

Rookie
25 jul 2006
4
0
amsterdam
Beste,....

Het is jullie wel duidelijk, ik ben een absolute leek op technisch gebied.
Maar ik ga hier iets aan veranderen: Om te beginnen het spannen van de ketting zonder bok. Kunnen jullie mij uitleggen hoe ik dit moet doen??

Mijn dank is bijvoorbaad groot.
 
Zonder bok?? :P

punt 1 : zorg ervoor dat je achterwiel los komt van de grond op een of andere manier. een krat bier eronder of een krikje ofzo.

als je dit gedaan hebt, kun je beginnen met het losdraaien van het 1 en ander.
haal eerst de splitpen(als die aanwezig is) uit de moer van de achteras. draai dan nu de achteras los.

als je naar de kettingspanner kijkt, zit er waarschijnlijk een soort gravering of een uitsparing in, het is een soort streepje. op je achterbrug zitten ook streepjes. hiermee kan je zien of je achterste tandwiel in 1 lijn staat met het voorste tandwiel. deze moeten uiteindelijk gelijk staan. stel de ketting totdat hij ongeveer 4 cm speling heeft. dit moet je een beetje gokken. draai nu het achterwiel langzaam rond, en voel met je hand aan de ketting, waar hij op het strakste punt zit. je zult merken dat op een bepaalt punt de ketting heel slap hangt, en op een ander punt juist weer heel strak. probeer het strakste punt te zoeken, en op dat moment ga je hem stellen. de speling moet ongeveer 2/3 cm zijn. draai nu je as weer vast, en vergeet de splitpen niet!

succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan