Desperado112
Die hard MF'er
Ik weet het er waren genoeg topics te vinden over dit, maar mijn vraag stond er niet bij dus bij deze.
Ik heb een Suzuki gsx r en nu zag ik vandaag dat mijn ketting best ''slap'' hing.
Dus ik boekje er bij gepakt ( jaja ik weet dit is m'n eerste motor) om te kijken hoe dat precies moet.
Nou allemaal heel duidelijk en zo , op een ding na.
De as moer moet namelijk los gedraaid worden om de ketting te spannnen.
En daarna natuurlijk ook weer vast, maar nu staat er onder aan de blz van het boekje het boekje het volgende > aantrekkoppel van achterasmoer: 100 N-m (10,0 kgf-m).
Wat dus zou in houden dat je die achter as moer met een moment-sleutel vast moet zetten wil je er zeker van zijn dat ie goed vast zit.
Maar die sleutel hebben ze alleen in garage's.
Er zit wel een sleutel bij de soes waar het ook mee zou kunnen , maar dan weet ik niet of ie strak genoeg zit.
Hoe lossen jullie dat op gewoon zonder moment-sleutel en zo vast mogelijk draaien????
alvast Bedankt
Ik heb een Suzuki gsx r en nu zag ik vandaag dat mijn ketting best ''slap'' hing.
Dus ik boekje er bij gepakt ( jaja ik weet dit is m'n eerste motor) om te kijken hoe dat precies moet.
Nou allemaal heel duidelijk en zo , op een ding na.
De as moer moet namelijk los gedraaid worden om de ketting te spannnen.
En daarna natuurlijk ook weer vast, maar nu staat er onder aan de blz van het boekje het boekje het volgende > aantrekkoppel van achterasmoer: 100 N-m (10,0 kgf-m).
Wat dus zou in houden dat je die achter as moer met een moment-sleutel vast moet zetten wil je er zeker van zijn dat ie goed vast zit.
Maar die sleutel hebben ze alleen in garage's.
Er zit wel een sleutel bij de soes waar het ook mee zou kunnen , maar dan weet ik niet of ie strak genoeg zit.
Hoe lossen jullie dat op gewoon zonder moment-sleutel en zo vast mogelijk draaien????
alvast Bedankt