ketting spannen

Johannis

Rookie
15 okt 2009
6
0
Hallo,
Ik ben in bezit van een yamaha fzr 600 fazer bjr. 2000.
nu wil ik zelf m'n ketting spannen, kan iemand mij vertellen hoe groot de speling moet zijn als de moter op de grote standaard staat ?

BVD Johannis
 
ALs je onderin de vering bent moet het niet zo zijn dat de ketting het op moet vangen
Als jij een 70 kg kereltje bent zul je dat volgens mij nooit halen want dan stuiter je dervan af :P
 
Laatst bewerkt:
En na het afstellen klein stukklie rijden, en dan nog eens controleren (ivm mogelijke zetten en trekken bij de achteras, ketting en spanners).
 
Bij de ene motor is het dus wel met bestuurder erop en bij de ander (mijne) juist wanneer die op zijn jiffy staat.

Bij reguliere straat motoren, durf ik het doorgaans wel af met bestuurder op de motor.

van bijv cross heb ik niet zoveel verstand, dat zou ik eens op moeten zoeken.

Wat voor motor heb jij dan? Ben nu even nieuwsgierig.
 
Bij reguliere straat motoren, durf ik het doorgaans wel af met bestuurder op de motor.

van bijv cross heb ik niet zoveel verstand, dat zou ik eens op moeten zoeken.

Wat voor motor heb jij dan? Ben nu even nieuwsgierig.

GSX650F zoals in de Signature :9
En staat duidelijk in zowel de Soes Handleiding als de Haynes WPHB dat je moet stellen met de motor op de jiffy of in mijn geval de paddock stand.
30-40mm word geadviseerd. Ik hou meestal 35mm aan op strakste punt.
 
Laatst bewerkt:
de FZS600 stel je af met beide wielen op de grond zonder iemand erop.
zoek eerst het eventuele strakste punt op van de ketting door aan het achterwiel te draaien.
stel de ketting dan zo dat de speling 30 tot 40 mm is met beide wielen op de grond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan