Ketting spray

Op zaterdag 08 juni 2002 18:03 schreef lexe het volgende:via via van:

promotor archief


Superlang verhaal

De resultaten
We vallen maar meteen met de deur in huis: de titels Testwinnaar én Beste Koop zijn gegaan naar Shell Advance.

© ANWB




De Testwinnaar én Beste Koop!

:^

Shell dus


Ps gebruik zelf een kwastje. :+ en white grease
 
Zoals jullie nu wel ongeveer weten ben ik zo langzamerhand wel de profeet van de Pro-oiler geworden www.pro-oiler.com
electronisch pompje wordt aangestuurd door microprocessor die afstands-info meerekent :}

3-5 keer minder spannen, 3-5 keer langer met een kettingset.

Pro-Oiler: "forget about chain maintenance"

Of

Pro-Oiler: "never buy another chain in your life!"
 
Op zaterdag 08 juni 2002 18:03 schreef lexe het volgende:Shell Advance
en relatief lage prijs is dit de testwinnaar.

S100 Kettingspray
Ook de prijs is aan de hoge kant.

Sonax
en de prijs, die aan de hoge kant is.

Profi Dry Lube
Ook is de prijs aan de hoge kant.

Ik wordt helemaal gek van die test, die de prijs meenemen in het oordeel.

In een test wil ik de dagelijkse eigenschappen van het produkt zien
en niet de prijs...

Ik bepaal zelf wel of het er voor over heb..

Maar dit geeft z'n test gelijk een verkeerd beeld.
Nu kan een slechter spray, die lekker goedkoop is, beter uit
de test komen dan een duren 'goede' spray.

Ze hadden de punten per onderdeel bekent moeten maken, dan kan je altijd
zelf nog bepalen welke de beste is.
 
Zoals jullie nu wel ongeveer weten ben ik zo langzamerhand wel de profeet van de Pro-oiler geworden www.pro-oiler.com
electronisch pompje wordt aangestuurd door microprocessor die afstands-info meerekent :}

3-5 keer minder spannen, 3-5 keer langer met een kettingset.

Pro-Oiler: "forget about chain maintenance"

Of

Pro-Oiler: "never buy another chain in your life!"

Hey,

Ben je de bedenker of invoerder ofzo van dit systeem.
Lijkt me wel een leuk ding
Waar kan je dit eigenlijk kopen en hoeveel kost zoiets ongeveer? (Ik woon in België)
 
Castrol Chain Wax, beetje duur maar wel perfect spul, opspuiten natuurlijk voor eht stallen met een ingereden ketting, blijft een groenig wittig laagje achter dat echter niet storend is.
Spul is heel mild kleverig maar vuil blijft er toch niet aan hangen, spat niet op de velg.

Om kort te gaan... ik ben super tevree ermee *D
 
Hey,

Ben je de bedenker of invoerder ofzo van dit systeem.
Lijkt me wel een leuk ding
Waar kan je dit eigenlijk kopen en hoeveel kost zoiets ongeveer? (Ik woon in België)

Nee, niet bedenker of invoerder.
Ik werd vorig jaar benaderd door Pro-Oiler of ik wilde testen gedurende de winter, gezien mijn pekel-kilometrage.
Tegelijkertijd werden tests uitgevoerd in USA, Ierland en Australie om ieder weertype een beetje uit te proberen en tot snelle invoering te komen.
Getest werd op o.a. Thunderace, R1, VFR800 en Triumph Tiger.

Ik was totaal verbijsterd met het resultaat.

Oorsprong van de Pro-Oiler bevindt zich dichter bij jou in de buurt, het bedrijf zetelt namelijk in Antwerpen.

Ik vind persoonlijk dat de website weinig info bevat, maar je kunt een PDF document aanvragen (of ik kan het je ook toesturen) met uitgebreide info en prijzen. Als je dat leest ben je helemaal verkocht, net als ik.
 
Ik heb dat pdf document ook gekregen, en het ziet er allemaal goed uit, maar voor 199 euro (zonder verzending) kan ik toch de ketting heel veel kilometers smeren met spuitbusjes.
Ik gebruik nu keramische kettingspray van Hein Gericke (oranje bus).
Die is heel goed. Dit jaar hebben we al verschillende dagritten van meer dan 600km gedaan, en de rolletjes van de ketting waren altijd nog goed gesmeerd als ik terug thuis kwam. Maar, dat spul verkopen ze niet meer :( .
Ik heb vorig jaar gewoon de laatste voorraad uit de winkel opgekocht (3 bussen), en begin binnenkort aan de laatste bus.
Van Belray heb ik ooit een staaltje gekregen (wit spul in een blauwe bus).
Dat werkte ook heel goed, maar ik vind niemand die dat verkoopt.
Castrol Chainwax kan niet tegen hoge snelheden. Dat heb ik ooit gemerkt in Duitsland. Na 100km tegen 200km/h was de ketting helemaal poederdroog.
En ik heb een ketting gehad die na 14.000km al 22 O-ringen kwijt was. Die ketting had ik altijd gesmeerd met Motul, en ik leg altijd dezelfde (RK) ketting op mijn Bandit. Die Motul moet ik dus ook niet meer hebben.
Als je veel kilometers bolt, kan je gemakkelijker een vergelijking maken. Die laboratoriumproeven zeggen volgens mij ook niet alles.
Dus ga ik binnenkort op zoek naar dat spul van Belray.
 
Ik ken de proMotor test ook. Maar let op, ze hebben het over Shell Advance Bio Chain!! En niet over de andere Shell producten, zoals Dry Chain Lube.

Overigens zijn alle producten van Shell (ook de Dry Chain Lube en de Bio Chain) vervangen door een nieuw product (ik ben de naam even kwijt) en niet meer verkrijgbaar. De testuitslag is nu dus waardeloos.

http://www.shell.nl
 
S100!!!!

Heb al verschillende geprobeerd, maar deze spat het minst.

Heb ook zo'n klein spuitbusje voor onder mijn zadel als ik op weg ben.
Ideaal. Deze kan je weer bijvullen door hem tegen de grote (normale) bus te houden.

Dus prima spul en ook nog handig voor onderweg.
 
Ik heb dat pdf document ook gekregen, en het ziet er allemaal goed uit, maar voor 199 euro (zonder verzending) kan ik toch de ketting heel veel kilometers smeren met spuitbusjes.

Mmm, je telt de kettingsets niet mee die je uitspaart.

Bovendien ben je voor altijd van dat hele kettingonderhoud-gepruts af!
Ook het spannen is zo goed als voorbij, misschien een keer als je je achterband vervangt. Maar meestal DAN niet eens.

Bijvullen van het reservoir ? Oh ja elke 10.000 km, samen met een beurt en.... inderdaad, gewoon met motorolie.
 
Wat je ook opspuit of meeneemt voor onderweg, vanaf het opspuiten gaat het alleen nog maar weer downhill met de smering, dus ook met de wrijving, slijtage en verbruik

Hoeveel kilometers gaat de ketting van jouw motor dan mee??
Ik doe gemiddeld 25.000km met een set. Ik ken iemand die met een Scott-oiler rondrijdt, en die moet zijn ketting ook altijd op 25.000km vervangen. Die van Scott-Oiler maken ook altijd reclame dat je daarmee 3x zo lang kan doen, maar dat is helemaal niet waar. En die Sott-oiler geeft wel degelijk genoeg olie, want het achterwiel van die Triumph zit altijd onder de olie, en die olie loopt er niet naast, want de ketting is altijd vettig.
Dus zou ik graag een degelijke test zien van die Pro-Oiler voor ik daar zoveel geld aan uitgeef.
Op papier ziet dat er altijd heel goed uit, maar in de praktijk durft dat wel eens tegenvallen.
 
Hoeveel kilometers gaat de ketting van jouw motor dan mee??
Ik doe gemiddeld 25.000km met een set. Ik ken iemand die met een Scott-oiler rondrijdt, en die moet zijn ketting ook altijd op 25.000km vervangen. Die van Scott-Oiler maken ook altijd reclame dat je daarmee 3x zo lang kan doen, maar dat is helemaal niet waar. En die Sott-oiler geeft wel degelijk genoeg olie, want het achterwiel van die Triumph zit altijd onder de olie, en die olie loopt er niet naast, want de ketting is altijd vettig.
Dus zou ik graag een degelijke test zien van die Pro-Oiler voor ik daar zoveel geld aan uitgeef.
Op papier ziet dat er altijd heel goed uit, maar in de praktijk durft dat wel eens tegenvallen.

Bekend nadeel van de Scottoiler, aantal druppels per tijdseenheid.
Denk je dat hij vet genoeg staat, blijkt dit toch te arm voor hogere snelheden (=immers meer km) In het BESTE geval krijg je de scottoiler alleen goed voor EEN bepaalde snelheid, en ik ken geen enkele motorrijder die daar aan voldoet.

Misschien koop je niet iets op voorspraak van een vreemde, wat ik dus eigenlijk ben, ik zou alleen graag willen voorkomen dat je :
1. Toch een Scottoiler koopt als er iets beters is voor vrijwel 't zelfde geld.
2. Je kettingset alweer naar de kl*te rijdt voor de eerste test in de bladen verschijnt (waarschijnlijk in "motor en toerisme" een belgisch blad)
Ik bedoel de Scottie was al jaren op de markt voor er ook maar iets in de bladen kwam, somigen hebben er nog nooit van gehoord, terwijl de Scottie al 20 jaar op de markt is.

Bijkomend probleem: Scottie opent via een slang naar je inlaatvacuum.
Dit is OK bij carburateurs (meestal) maar kan problemen geven bij injectiemotoren.
Het is zelfs zo dat garantie op motorische deel kan vervallen bij installatie van de Scottoiler (Triumph !)
Zoals reeds eerder genoemd, werkt de Pro-Oiler op stroom.

Oh yes, vroegah reed ik ook 25.000 met een kettingset, ik zit nu op 45.000, nog als nieuw! en spannen ? hoogstens een keer bij het wisselen van een band.
en ik rijd heus niet zo flauw (zie achterband)
misc
 
Terug
Bovenaan Onderaan