40 kW powerrr
MF veteraan
- 21 sep 2010
- 1.612
- 376
De ketting van mijn Honda NC 750 X DCT uit 2017 is gesteld bij levering door Motoport (jan 2020, 7300 km).
Mijn vertrouwde dealer heeft de motor geregistreerd en beter afgesteld (ook de ketting) bij ca 8000 km.
Gisteren (9800 km) kwam ik er zelf achter dat hij alweer teveel speling heeft: ruim 5 cm ipv de ideale 3 a 4 (aldus de handleiding).
Ik heb hem zelf bijgesteld, maar als ik naar het stelbereik kijk, kan ik hem nog maar 1x stellen voordat hij aan zijn max zit.
Is deze snelle slijtage normaal? Eigenlijk haalt hij niet eens het onderhoudsinterval (12.000 km).
Uiteraard ga ik deze vraag binnenkort aan mijn dealer stellen, maar ik ben benieuwd naar jullie meningen.
P.s. Elke 1000 km wordt hij gesmeerd en elke 2000 tevens gereinigd, afgespoeld en gedroogd voor smering.
Ik gebruik daarvoor S100 kettingreiniger en een oude tandenborstel en doek en S100 witte kettingspray.
Het is waarschijnlijk de eerste ketting die erop zit.
Ik heb een soepele rijstijl, rijd altijd netjes warm en gebruik hem niet voor korte ritjes.
Mijn vertrouwde dealer heeft de motor geregistreerd en beter afgesteld (ook de ketting) bij ca 8000 km.
Gisteren (9800 km) kwam ik er zelf achter dat hij alweer teveel speling heeft: ruim 5 cm ipv de ideale 3 a 4 (aldus de handleiding).
Ik heb hem zelf bijgesteld, maar als ik naar het stelbereik kijk, kan ik hem nog maar 1x stellen voordat hij aan zijn max zit.
Is deze snelle slijtage normaal? Eigenlijk haalt hij niet eens het onderhoudsinterval (12.000 km).
Uiteraard ga ik deze vraag binnenkort aan mijn dealer stellen, maar ik ben benieuwd naar jullie meningen.
P.s. Elke 1000 km wordt hij gesmeerd en elke 2000 tevens gereinigd, afgespoeld en gedroogd voor smering.
Ik gebruik daarvoor S100 kettingreiniger en een oude tandenborstel en doek en S100 witte kettingspray.
Het is waarschijnlijk de eerste ketting die erop zit.
Ik heb een soepele rijstijl, rijd altijd netjes warm en gebruik hem niet voor korte ritjes.
Laatst bewerkt: