ketting stellen

dekneet

MF'er
2 aug 2009
48
0
maassluis
wie kan me vertellen hoe strak mijn ketting moet staan en bij welke omstandigheden dit te controleren lijkt mij als fiets van standard af is
 
Wat voor motor is het...?

Bij een normale wegfiets in beladen toestand (dus met jou er op, en als je altijd met duo zit met jou én duo er op....) een cm of 2,5a3 speling. Beter iets te los als te strak.

Hierbij heb ik het dus niet over crossers/sm's/whatever maar over normale sport/toer fietsen.
 
Wat voor motor is het...?

Bij een normale wegfiets in beladen toestand (dus met jou er op, en als je altijd met duo zit met jou én duo er op....) een cm of 2,5a3 speling. Beter iets te los als te strak.

Hierbij heb ik het dus niet over crossers/sm's/whatever maar over normale sport/toer fietsen.

Ik heb een normale sport/toer maar bij mij moet de speling 4cm zijn....... met 2,5 is de lagering van de uitgaande as erg snel kaduuk......

TS ik wéét dat het een hoop tikwerk kost en dat het érg vermoeiend is, maar geef eerst eens wat informatie als je een goed antwoord wil.......
 
Meestal wordt 3,5 á 4 cm geadviseerd op de middenbok. De ketting spant zich aan als je erop zit. Natuurlijk wordt die spanning hoger als je een passagier meeneemt. Voor maximale belasting is die 3,5 á 4 cm bedoelt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan