Ketting+tandwielen vervangen Yamaha Diversion 600

Henri_Wolf

MF'er
4 jan 2003
41
1
Utrecht (Leidsche Rijn)
Ik ben in het bezit van een groene Diversion 600 uit 1992, met 77.000 kilometers op de klok. Binnenkort wil ik de ketting + tandwielen laten vervangen. Heeft er iemand een idee hoeveel zoiets gaat kosten en bij welke dealer (uit de regio Utrecht)? Alvast bedankt })
 
Grofweg; kettingset iets onder de 200 euro (180-190) en een uur montage ongeveer... dus zeg 220-250 euro samen...
Tip: neem een originele set ketting/tandwielen van Yamaha. Niet duurder maar wel gegarandeerd goed! Imitatie heeft vaak niet de geleidingen langs het voortandwiel en ik merk op mijn XJ het verschil in levensduur wel!!

Als je een klein beetje handig bent is het zelf ook wel te doen hoor, kettingset bij een Divi wisselen...
 
Je kunt het eens navragen bij www.motorbanden.nl zij leggen ook ketting en tandwielen om je fiets terwijl je wacht.
Effe bellen en je weet de prijs.
Pas maar op want ik ken diverse verhalen dat ze meer kapot maken als goed doen... echt. Hoewel ze voor hun banden prima prijzen hanteren :} :} zou ik ze niet graag aan mijn motor laten sleutelen.
Zal er erg afhangen wie het doet misschien maar ik ken verhalen uit mijn directe omgeving (zelf gezien) van verkeerd gemonteerde banden, beschadigde velgen en zelfs een gescheurde achterbrug door foutieve montage van het wiel! :(
Maatje van me heeft er wel eens banden gehaald en op de velg laten leggen, dat was prima overigens.
 
Ben het er absoluut niet mee eens
Ben er zelf deze zomer langsgereden voor een nieuw setje banden. En moet zeggen dat mij dat prima is bevallen.
Na montage nog even met lasre nagemeten of het wiel wel wel 100% recht stond.
Dus prima (Das mijn mening dan he) :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan