Ketting + tandwielen

SoloMotard

MF veteraan
20 apr 2004
5.553
19
Mechelen (Vlaanderen)
Hoi,

Ik heb een verschrikkelijk slecht gedocumenteerde motorfiets... Dus nu heb ik manueel alle belangerijke zaken opgemeten en geteld

Ik heb 114 schakels, ketting is een 520 en ik heb vanvoor 15 en achter 49 tandwielen.

nu is mijn vraag kan ik de enigste set die ik op het internet vindt die hier voor in aanmerking komt zijnde die van een er-6n/f op mijn suzuki gsx 400 fsv uit 99' zetten? Of gaan die tandwielen een andere bevestiging ofzo hebben?

Dit is dringend!!! Aangezien ik maar 1 moto heb en 1 rijbewijs + de ketting die er nu oplicht erg raar doet
 
De kans dat dit gaat passen is zeer klein. Er zijn honderden verschillende kettingwielen....

Aangezien jouw motor ook niet in mijn lijst staat, kan ik je nu ook even niet verder helpen. Ik moet dit even bij de importeur opvragen....
 
En van een Bandit 400 114 schakels 14/47 tanden? Zou je hier niet iets mee kunnen? Bijv 15 tands en 49 tands los bestellen (aangenomen dat de kettingwielen passen en de ketting lang genoeg is?
 
KETTENSATZ DID X-RING
GSX750F/FX 98-(116/15/45)

Gaat ook nog das 5 cm langer maar dan heb ik wel een 15 vanvoor en dikkere ketting als bij den bandit. Snel gerekent zouden die 4 tandwielen minder mij bij 120 een dikke 500 toeren schelen... Op de set van de bandit zouden het er een dikke 200 meer zijn

Duurste set 167 euro

KETTENSATZ DID O-RING
SV650SA ABS 07-(114/15/45)

ook goede tand verhouding -> zelfde dikte ketting als bandit

159 euro

KETTENSATZ DID O-RING
GS500E BJ.89-93(110/16/39)

Zelfde dikte ketting als mijne GSX -> Verhoudings verschil is wel heel groot. Zou bij 120 al 2000 toeren schelen. dan trekt die waarschijnlijk ook niet meer op...

Goedkoopste set 97 euro


De Diameter van bevestiging tot bevestiging is idd 110 bij mij en de gaten zijn voor een M10 gemaakt dus 10.5mm + Ik heb ook 5 gaten rond het as gat. Alleen lijken die van mij iets ruimer in het echt...

Mensen met geniale ideeen? :) Ik kan toch pas morgen vroeg bestellen
 
Laatst bewerkt:
Zat niet veel anders op als een 525 te pakken anders geraakte ik niet boven de 39 tandwielen. Zal nog wel laten weten of het past. Heb voor 132 euro een kettingset gekocht. + voor 29 euro een staander om mijn achterbrug op te heffen. Dan moet ik mijn uitlaten niet demonteren om er een krik onder te zetten...
 
Laatst bewerkt:
tandwielen staan er al op. Maar gvd die mannen van regina hebben die ketting al dichtgeslagen en ik heb geen kettingpons. En ook nog niemand anders gevonden die dat heeft of verkoopt...


Je kan ook de achterbrug er af halen, dan hoef je de ketting niet te breken. Is technisch gezien de beste oplossing. Is een uurtje werk, het achterwiel moet er toch al uit. Deed het ook tot voor kort zo.
 
zo 't is gelukt. Alles voelt iets volwassener aan. Heb een beetje koppel ingeleverd voor een lager toerental + ketting is dikker maar het rare geluid dat die ervoor maakte is weg. heb ineens de koppeling is goed afgeregeld en wat schoon maak werk gedaan. heb gewoon een nieuw slotje gekocht en het vorige eraf geslepen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan