ketting / tandwielen

Makrolon

MF veteraan
5 aug 2008
19.499
44
Apeldoorn
Hey, Ik zit met het volgende...
Ik heb nu supermoto wielen onder mijn xr, daar ga ik deze week een nieuwe kettingset op zetten. Nu bouw ik mijn motor over een maandje weer terug naar enduro omdaar in de mindere tijd van het jaar mee rond te rijden. Nou vind ik het eigenlijk een beetje zonde om voor 140 euro een hele nieuwe kettingset aan te schaffen. Maar het tandwiel van het 17 inch wiel past niet op mn enduro wiel :z Wat zeggen jullie, gewoon een nieuw achtertandwiel kopen voor het endurowiel en de rest van de set van de supermoto gebruiken of zeggen jullie, nee dan word de slijtage overmatig je kan beter gewoon een 2e kettingset aanschaffen.

Gr
 
rij je veel in het bagger seizoen?
want offroad slijt je kettingset toch wel harder

persoonlijk zou ik een nieuw set gebruiken voor de sm uitvoering ;)
 
Laatst bewerkt:
rij je veel in het bagger seizoen?
want offroad slijt je kettingset toch wel harder

persoonlijk zou ik een nieuw set gebruiken voor de sm uitvoering ;)
Als het redelijk is zal ik de motor zeker wel pakken ja, ook af en toe offroad. Ik krijg opeens een ander idee, nu een maand met supermoto + nieuwe kettingset rondrijden, dan die ketting op een nieuw tandwiel voor offroad gaan gebruiken en dan als ik weer supermoto ga rijden een nieuwe ketting + voortandwiel inclusief met het oudere achtertandwiel gebruiken. Komt me ook financieel even beter uit
 
ik zou toch zeker een extra set kopen die ook alleen maar gebruikt word voor enduro

ga ikzelf ook doen, enduro wielen compleet met tandwielen en ketting eruit en sm wielen compleet met nieuwe set tandwielen + ketting erin.
ik denk dat het dan allemaal net iets beter blijft rijden en ook geen gekloot met ombouw want het ligt ja klaar.

tja financieel is het een uitgave maar duurkoop is meestal goedkoop
 
Hou er dan wel rekening mee dat je achtertandwiel op de off road ongeveer even veel tanden heeft als sm uitvoering ivm lengte van je ketting.
 
Terug
Bovenaan Onderaan