Ketting van Diversion vervangen; zelf doen?

Autoreply

MF veteraan
22 okt 2006
14.295
2
Oegstgeest
De ketting van m'n Diversion ('96) is redelijk op, inclusief tandwielen.

Nou heb ik een aantal opties:

1)Richting motorzaak en daar alles laten doen. Kost me 250 Euro oid

2) Complete achterbrug e.d. eruit en de ketting bij een motorzaak laten klinken

3) Achterbrug er in laten, losse ketting amateuristisch in elkaar klinken en uiterst voorzichtig die ene kilometer naar de motorzaak rijden om hem na te laten klinken.

Als arme student is optie 1 absoluut geen goed idee, dus ik voel 't meeste voor optie 2 aangezien ik liever geen slecht geklonken ketting (3) heb. Iemand ideeen?
 
De ketting van m'n Diversion ('96) is redelijk op, inclusief tandwielen.

Nou heb ik een aantal opties:

1)Richting motorzaak en daar alles laten doen. Kost me 250 Euro oid

2) Complete achterbrug e.d. eruit en de ketting bij een motorzaak laten klinken

3) Achterbrug er in laten, losse ketting amateuristisch in elkaar klinken en uiterst voorzichtig die ene kilometer naar de motorzaak rijden om hem na te laten klinken.

Als arme student is optie 1 absoluut geen goed idee, dus ik voel 't meeste voor optie 2 aangezien ik liever geen slecht geklonken ketting (3) heb. Iemand ideeen?

Een Diversion heeft meer dan 50 pk. Op een motor >50pk moet je geen zelf geklonken of geviste ketting willen hebben. Koop een goede, eindeloze ketting. Die is áf fabriek specifiek op lengte voor jouw motor. Schaf bij de ketting gefreesde tandwielen aan. Als set is DID een heel goede.
Een eindeloze ketting is zelf te plaatsen. Op websites als die van Motozoom staat zelfs een instructie in woord en beeld. Kost je een uurtje klussen. Is leerzaam en goed te doen.
 
Pls, let er wel ff op dat ik geen fan ben van MotoZoom. De reden is dat ze best wel slecht postorderen! Ik kan je zondermeer afraden om daar online te kopen ..... rij ff langs, nadat je je ervan verzekerd hebt dat ze het setje hebben liggen. In dat geval loop je geen risico's.
Er zijn echter veel meer adressen waar ze kettingsets verkopen. Goed, goedkoop, beter en best ....... wat je maar wilt. Google er ff op. Mss vind je in de buurt van Delft wel een leuke aanbieder.
Van MotoZoom mag je vast wel hun handleiding gebruiken })

Ik ben trouwens wél een fan van DID btw :-) Da's gewoon een beregoede, sterke, slijtvaste ketting en tandwielen-boer!
 
@ EagleBiker

Dank voor 't goede advies. Die site van motozoom ziet er goed uit en is bovendien nog goedkoper ook, ik ga dat maar 's doen :)

Is goed zelf te doen hoor. Heb op mijn oude diversion ook eens de ketting vervangen, en toen (gratis) ff laten klinken bij de motorzaak. Denk dat we een uurtje bezig zijn geweest. Een eindeloze ketting is natuurlijk nog mooier :Y
 
www.louis.de DID ongeveer 100euro en regina ongeveer 80 euro's 7 a8 euro verzend kosten, en ongeveer 1,5 uur met een biertje + ervaring rijker. klinken met 2 vuistjes kan ook, probeer alleen geen schakel die bedoeld is voor een visje te klinken, zijn wat harder.
veeeeeel plezier
 
Laatst bewerkt:
Yamaha heeft zelf ook ketting en tandwielsets in het assortiment zitten. Voor de kwaliteit van de ketting maakt dat weinig verschil maar de tandwielen zijn origineel wel veel beter dan imitatie uit de meeste setjes.
En de prijs is ook nog eens heel redelijk, informeer er maar eens naar bij een Yamaha dealer.
Klinken met twee hamers gaat trouwens prima.
 
Pls, let er wel ff op dat ik geen fan ben van MotoZoom. De reden is dat ze best wel slecht postorderen! Ik kan je zondermeer afraden om daar online te kopen ..... rij ff langs, nadat je je ervan verzekerd hebt dat ze het setje hebben liggen. In dat geval loop je geen risico's.
Er zijn echter veel meer adressen waar ze kettingsets verkopen. Goed, goedkoop, beter en best ....... wat je maar wilt. Google er ff op. Mss vind je in de buurt van Delft wel een leuke aanbieder.
Van MotoZoom mag je vast wel hun handleiding gebruiken })

Ik ben trouwens wél een fan van DID btw :-) Da's gewoon een beregoede, sterke, slijtvaste ketting en tandwielen-boer!

Ik heb daar 3x online gekocht, o.a. ook een klinkset, maar heb echt geen slechte ervaringen met de levering gehad.
Ben trouwens ook wel een fan van DID

succes
 
Je kan het prima zelf doen is helmaal geen probleem. Je kan kiezen voor het makkelijke om een ketting te nemen met een visje (is net zo sterk bij goede montage als een geklonken. UIt ervaring) of je kan voor het beste gaan en een gesloten ketting nemen en dan even je achterbrug er uit halen.
Of je kan het voor de eerste keer vragen om mee te kijken bij iemand die er ervaring mee heeft en al die andere keren het zelf doen.

Succes
en we horen het wel van je

mvg
 
Terug
Bovenaan Onderaan