Ketting vervangen EN stellen VFR750 RC36

Redline Rider

MF veteraan
5 mei 2003
10.851
15
Mijn zusje rijd een VFR750. Nu zijn de ketting en tandwielen versleten en dienen deze vervangen te worden.

Er schijnt ook een probleem te zijn dat het de ketting niet te stellen is omdat het stel systeem vast zit. Volgens de dealer kwam dit omdat er intern eea vast zit en dus los gemaakt moet worden.

Ik ben dus op zoek naar VFR eigenaren die ervaring hebben met dit klusje.

Enig idee hoe je de kettingsteller weer los krijgt en of er appart gereedschap nodig is voor de enkele achterbrug. Wat is het verschil in (de)montage ten opzichte van een normale achterbrug?
 
Er is apart gereedschap nodig om je ketting te spannen. Het is een soort halve haak wat je in sleuven plaatst naast het achtertandwiel.

Verder moet je (nu spreek ik over de vfr 400) 1 moer los draaien en dan kan je gewoon stellen.

Het verschil van demontage is, is dat het veel makkelijker is. (nu spreek ik ook weer over de vfr 400)
 
Er is apart gereedschap nodig om je ketting te spannen. Het is een soort halve haak wat je in sleuven plaatst naast het achtertandwiel.

Verder moet je (nu spreek ik over de vfr 400) 1 moer los draaien en dan kan je gewoon stellen.

Het verschil van demontage is, is dat het veel makkelijker is. (nu spreek ik ook weer over de vfr 400)

Daar was ik al bang voor. Enig wat de kosten zijn van zo'n sleutel?

Ik zou zeggen breng eens een bezoekje aan vfroc.nl/forum/, daar kan je genoeg eigenaren van een rc 36 vinden.

Thnx, ga ik daar even kijken.
 
Daar was ik al bang voor. Enig wat de kosten zijn van zo'n sleutel?
Je zus rijd dus op een motor waar ze geen kettingspanner voor heeft :? die dingen kosten 20 euro ofzo. Ik weet niet waar je woont, maar ik woon in Haarlem en je mag komen proberen of een spanner van een VFR 800 ook op die 750 past. Kan je iig je ketting weer ff spannen als het past :)

edit: hier verkopen ze die spanners voor weinig:

David Silver Spares
 
Laatst bewerkt:
Je zus rijd dus op een motor waar ze geen kettingspanner voor heeft :? die dingen kosten 20 euro ofzo. Ik weet niet waar je woont, maar ik woon in Haarlem en je mag komen proberen of een spanner van een VFR 800 ook op die 750 past. Kan je iig je ketting weer ff spannen als het past :)

edit: hier verkopen ze die spanners voor weinig:

David Silver Spares

De motor is onlangs tweedehands aangeschaft en daar zat geen gereedschapsetje bij. Of moet deze onder het zadel zitten :?

Bedankt voor het aanbod trouwens ;)
 
Laatst bewerkt:
Zoiets?
10003977_910_FR_10.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan